image restore automatiseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikeya

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2001
Hoi, ik heb hier een computer met een aantal levendige gebruikers. Dwz dat ze steeds vanalles installeren, vooral ingaan op die leuke popups op internet en noem maar op. Ik kan wel tegen ze vertellen dat ze het niet moeten doen, maar dat heeft geen zin.

Dus ik bedacht iets anders. Ik heb nu het systeem helemaal compleet opnieuw geïnstalleerd met alle noodzakelijke programma's. Vervolgens heb ik een image daarvan gemaakt en op een "hidden" partitie gezet.

Probleem is dat ik wil dat deze image tijdens het booten van WindowsXP automatisch word terug gezet. Hierdoor hebben ze tijdens elke boot een fris systeem :). Dat het booten een stuk langer duurt maakt niet uit. Alleen het lukt mij niet om dit proces te automatiseren. Ik kan er wel een bootfloppy ingooien maar dat betekent dat ik handmatig het proces start. Ik wil gewoon dat het standaard gebeurt zonder dat ze er wat aan kunnen doen en zonder dat ik er iets voor hoef te doen.

Vroeger was dit simpel met een batch file, maar dat werkt niet echt onder WindowsXP.

Is het niet makkelijker om met policies te gaan werken en zo de optie's te beperken? Via policies kun je ook voorkomen dat instellingen blijven aangepast worden enz.

Je moet wel inzicht hebben in het gebruik van policies, als je teveel blokkeert kun je straks zelf ook niet meer.

Tja, ik heb geen enkele ervaring met policies. Is daar nog begrijpelijke informatie over te vinden behalve sysadmin-jargon ?? ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan