image Rotator laad niet altijd afbeelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

jonassmets

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2010
beste mensen,

Ik wil op m'n blog een random afbeelding als achtergrond.
Nu heb ik een mooi php script gevonden wat precies doet wat ik wil. Alleen laad hij niet alle afbeeldingen in de map.
Dit is de tutorial die ik gevolgd heb: http://www.alistapart.com/articles/randomizer/ hier vind je ook het php script terug.
Dit is de website waar ik de random achtergronden op wil krijgen: http://smetsjonas.tumblr.com
Ik heb geen idee waar het aan zou kunnen liggen. De ene keer laad hij de afbeelding wel, de volgende keer weer niet.

Iemand die me een duwtje in de juiste richting kan geven?

Alvast bedankt.
Jonas Smets

De cache van de browser is het al zeker niet, want die heb ik al een aantal x leeggemaakt. En het probleem blijft zich voordoen. Een server heeft geen cache geheugen, enkel DNS-servers, maar daar heeft het volgens mij niets mee te maken.

Het moet ergens fout lopen met het php script.

Jonas

De cache van de browser is het al zeker niet, want die heb ik al een aantal x leeggemaakt. En het probleem blijft zich voordoen. Een server heeft geen cache geheugen, enkel DNS-servers, maar daar heeft het volgens mij niets mee te maken.

Het moet ergens fout lopen met het php script.

Jonas
Het lijkt me duidelijk dat je moet meegeven welke extenties je wil gebruiken
PHP:
$extList = array();
	$extList['gif'] = 'image/gif';
	$extList['jpg'] = 'image/jpeg';
	$extList['jpeg'] = 'image/jpeg';
	$extList['png'] = 'image/png';
een folder
PHP:
$folder = '/www/example.com/images/rotate_me/';

en dit wordt dan
PHP:
<body style"background:/path/to/images/rotate.php" />
schiet me niet dood als er op het laaste enkel foutjes zit

Maar dat is precies wat ik heb toch.
PHP:
$extList = array();
    $extList['gif'] = 'image/gif';
    $extList['jpg'] = 'image/jpeg';
    $extList['jpeg'] = 'image/jpeg';
    $extList['png'] = 'image/png';

Hier geef je aan welke bestandstypes hij mag gebruiken.

PHP:
$folder = '/www/example.com/images/rotate_me/';

Dit blijft gewoon
PHP:
$folder = '.';
omdat de afbeeldingen in dezelfde folder staat als het script.

En deze heb ik ook:
PHP:
<body style"background:/path/to/images/rotate.php" />

Hij doet het ook, het enige gekke is dat hij de afbeeldingen niet altijd laad, de ene keer doet hij het ff goed en laad hij iedere x een andere afbeelding. De andere x laad hij er geen. Dus alles lijkt te werken, alleen niet altijd.

Jonas

moet je eff een scriptje maken dat je per fig kan downloaden met id?=fignaam dan kan je elke fig eens proberen en weten bij welke het fout gaat dan weet je of het bij één extentie voorkomt vb animated gif is bv (verkeerd opgeslaan of zo )

Hey Kenikavanbis,

Het is me ondertussen gelukt de fout te achterhalen. Blijkbaar maak je op mac automatisch een onzichtbare kopie van je afbeelding aan op de server. Dus ik het van alle afbeeldingen ook nog een .afbeelding.jpg op de server staan voor de icoontjes. Deze werden dus ook door het php script gebruikt, maar omdat ze zo klein zijn waren ze onzichtbaar.
Ik heb ze er nu uitgegooid en alles werkt perfect.

Thnx voor het meedenken.

Jonas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan