Image - sATA - Ghost - Drive Image??????????

Status
Niet open voor verdere reacties.

JKFSR

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2003
Ik wil graag een imagetje maken van mijn hdd, maar da is mij nie gegunt...

Ik heb het zowel met zowel PowerQuest Drive Image als met Symantec Norton Ghost geprobeerd maar; pas de succes! (in mijn beste Frans)

Volgens Ghost is het probleem ene "internal stack overflow" (??) en Drive Image zal hetzelfde probleem hebben, maar generaliseerd dit tot "Critical Error". In beide gevallen is daarna niks meer te beginnen.

De bedoeling is:
-Een Image maken van c: op mijn sATA Maxtor 160GB
-Dit geheel opslaan op e: op mijn ATA WDC 20GB (volgens drive image wordt het imagebestand maar 14GB dus da lukt)

Ik draai XP Pro...

Zodra ik in DOS de procedure wil vervolgen krijg ik dus eerdergenoemde foutmeldingen.

Misschien heeft het iets te maken met serial ATA, en het feit dat die automatisch door het moederbord als "third IDE master" wordt herkend..(je weet 't nooit)

Wie weet 't wel?

Die schijf waarop die Image komt? Is dat een FAT32 of een NTFS geformateerde schijf? Op een FAT32 schijf kunnen geen grote bestanden geplaatst worden.

nee gewooon NTFS

Nee, gewoon NTFS

Bovendien lopen de toepassingen al direct vast, ook als ik vanaf een bootflop de toepassing(en) start (in DOS dus).

wordt volgens mij nog geen bestand geschreven...

Laatst bewerkt:
Die slave schijf werkt wel gewoon in windows? Wel lekkere wazige foutmeldingen idd...

FF wat duidelijker misschien:

Mboardt: Asus P4P800 Deluxe

IDE First Master: IBM 80GB ATA 133
IDE First Slave: WDC 20GB ATA 133

IDE Second Master: Aopen CD-RW
IDE Second Slave: Compaq DVD-ROM

IDE Third Master: Maxtor 160 GB sATA
IDE Third Slave: n.v.t.

op die maxtor draai ik dus zonder problemen XP..

Laatst bewerkt:
Ghost doet het niet ?

Wat voor bootflop heb je gemaakt.

Ik gebruik zelf een win98 opstart diskette (aangepast) zodat ook mijn CD rom wordt gezien.

Vergeet mouse.com niet.

Succes,

Eric.

Eerdergenoemde progs laten je twee bootdisks maken; een met minimale drivers (maar ook mouse.com), en een met een DOS versietje van het programma, zodat je vanaf de flop eventuele schade ongedaan kan maken.

Het probleem was/is dat de DOS versies van beide programma's vast lopen met een foutmelding!!!!!

is er iemand die weet wat een "internal stack overflow" veroorzaakt, dan komen we misschien ergens...

(PLEASE)

komop gooi me ff de goeie kant op; urls ofzo...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan