Image terug zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roncheck

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2008
Hallo,

Zit met het volgende, zojuist is mijn Hp Pavilion teruggekeerd van reparatie.(Vista Home)

De Videokaart is vervangen, er is een Biosupdate uitgevoerd en een firmware update (videokaart)

Nu heb ik voor dat ie wegging met Acronis TrueImage (versie2009) een tweetal backups gemaakt, twee omdat mij niet helemaal duidelijk is wat het verschil is tussen deze twee?
Daarnaast was het '5 voor twaalf ' toen ik de backups heb gemaakt en kon ik me niet helemaal verdiepen in de Engelstalige PDF.
Een bootable cd/dvd had ik (nog) Niet gemaakt.

Op mijn Hp is een aparte partitie gereserveerd voor 'terugzetten naar fabrieksinstellingen".
(zie afbeelding)

10-11-20093-39-57.jpg

10-11-20092-10-20.jpg

Mijn vraag is nu eigenlijk,? Hoe nu verder?
Laat ik fabrieksinstellingen staan en zet ik daarover heen terug de image? En welke van de 2 of beide?
Heb ik bijv. als ik de image terugzet over de fabrieksinstellingen bestanden dubbel?

Of wanneer ik C; formateer en dan de image terugzet ben ik dan de biosupdate/drivers kwijt??

Graag enig eerste hulp van bij voorkeur iemand die ervaring heeft met Acronis TrueImage.

ps De belangrijkste reden voor het maken van een image was om de email instellingen en de modem instellingen te kunnen terug zetten.

Alvast hartelijk dank!

Groeten Roncheck

Laatst bewerkt:
Zelf gebruik ik ook Acronis al heb ik gelukkig nog nooit een backup hoeven terugzetten. Zover ik weet zou je doormiddel van de bootdisc de image gewoon terug kunnen zetten. Dan is de partitie exact hetzelfde als dat het was. Je hoeft dus niets te formatteren.
De BIOS en VGA firmware update staan op de chips zelf, daar veranderd niets aan.

Thanks, alvast.

Maar hoe zit het dan met de drivers van de nieuwe videokaart?
En begrijp ik het goed, dat de image dan over de fabrieks instellingen wordt 'heengezet'?

Groeten Roncheck

De image is neem ik aan van de destijds geïnstalleerde 'werkpartitie' ?
Die image zet je dus terug op de C partitie.
De fabriekimage op partitie D zou ik ongemoeid laten.

De drivers worden inderdaad terug gezet naar hoe het was. Firmware updates zijn permanent.
Maar vernieuwde drivers voor je videokaart kan je zo downloaden.

Thanks Maniac2003,

Kun je me ook zeggen wat er precies met een System State (update) wordt gebackupt?
(zie afbeelding)

ps de drivers van de videokaart (nieuwe) ben ik dus kwijt nadat ik de image heb terug gezet??.....en moet ik dus opnieuw binnehalen/installeren? (als ik het goed begrijp?

Grtz Roncheck

Laatst bewerkt:
Systen state:
Choose the System State parameter if you need to back up the boot files, registry, protected Windows files, and COM+ CLASS registration database. Backing up the System state allows you to restore the system files, drivers, etc., but not the data files and folders you use in your work.
Oftewel het systeem wordt teruggezet maar je persoonlijke data niet, dat ben je dan dus kwijt neem ik aan :confused:

Ja de drivers zijn dan teruggezet naar de oude drivers. Maar jij hebt het in je 1e post over een firmware update voor de videokaart, daar gebeurd dus helemaal niets mee.

Ook zie ik op de screenshot dat je 2 backups hebt gemaakt. Daarbij valt mij op dat het vakje op de kalender rood is, en dat betekend failed. De vraag is dus of je backup überhaupt wel goed is. Heb je na de backup de backup laten verifiëren door Acronis ?
Als je al een backup zou terug zetten dan zou het de "My computer backup" moeten zijn omdat je anders je persoonlijke data niet terugzet.

Thanks, ga dus de 'My Computer' backup terug zetten.

En ja de backup is geslaagd, dit is gemeld en geverifiëerd, waarom de kalender aanduiding rood is?...weet ik niet.:confused:

Ga me terugmelden in ieder geval, hopelijk om een slotje op dit topic te kunnen zetten.;)

In ieder geval bedankt!

Hoi,

Wil even terugmelden dat alles weer soepel draait.:thumb:
Nagenoeg geruisloze pc, zoals het hoort.:D

Bedankt voor de hulp en het meedenken.:thumb:

Groeten Roncheck

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan