Image terugzetten via een bootable usbstick

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bekijken

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2013
Bootable USB stick gemaakt.

Welke stappen dien ik dan daarna te maken om een image van W8 (met windows 7 look) terug te zetten op C:?

Ik heb bij opstarten de usbstick in laptop gedaan. F8 dan toetsenbord : VS => bij geavanceerde opties => herstellen met installatiekopie => externe harddisk aangezet zoeken naar image/backup en vernieuwd echter geen herkenning van de gemaakte image/backup.

Welke stappen dien ik te nemen om de image/systeembackup terug te zetten?

Eerst zou ik willen weten hoe je de image hebt gemaakt. Je kan bij voorbeeld een Windows 8 DVD op een USB stick hebben gekopieërd en deze opstartbaar hebben gemaakt. Maar je kan ook van een werkend systeem een backup image van de harde schijf naar een USB stick hebben geschreven.

Ik denk dat het het eerste betreft. Dan moet je Windows installeren en niet zomaar een image terugzetten...

Ik heb via configuratiescherm => systeemkopie maken een backup gemaakt van alleen C => deze staat op externe harde schijf => dan systeemherstelstick (omdat er geen cd/dvdrom in laptop zit) gemaakt via configuratiescherm => herstel => een herstelstation maken op een ubs stick (bootable totaal 223 mb; wat klopt want er was een usbstick vereist van max. 256 mb)
Normaal gesproken doe ik een backup (image) terugzetten met cd herstelschijf (pc) en dan configuratiescherm/windows7bestandsherstel/bestanden vanuit een andere backup terugzetten en dan ziet hij de externe harde schijf de backup/aanklikken en backup wordt teruggezet.

De laptop heb ik opgestart en dan via startknop opnieuw opstarten aangeklikt dan op F2 tokkelen en in bios volgende verandert:
Boot configuration
Uefi boot: verandert van disabled in enalbed
PXE rom: disabled

en boot option priorties aangepast naar:
Boot 1 uefi: chipsbnkusb (is de bootable usb stick)
Boot 2 PO: wdc wd5000bpvt is harde schijf van de laptop
F10 saved vervolgens tokkelen op F8 met de
Usb stick bootable erin dus en dan kom je op blauw scherm met toetsenbordindeling: VS (intern.) aanklikken
Tab problemen oplossen aanklikken/Geavanceerde opties aanklikken/herstellen met installatiekopie aanklikken
en dan zou de back-up herkent dienen te worden

Aanvulling:

Dan komt er een mededeling dat hij geen systeemkopie op deze computer kan vinden en sluit harde schijf met back-up aan of plaatst dvd en klik opnieuw.
De externe harde schijf was al aangesloten en komt niet tevoorschijn. Bij annuleren krijg je andere optie: een andere systeemkopie terugzetten (ipv optie 1 de nieuwste beschikbare systeemkopie gebruiken (aanbevolen) aanklikken en dan herkent hij de externe harde schijf wederom niet. Ook niet na vernieuwen.

Welke stappen dien ik te nemen om de gemaakte systeembackup terug te zetten?

Kan je niet de hele externe harde schijf op een groter USB stick kopieëren en dan zonder externe harde schijf de systeemkopie weer terug zetten? Ik zou het anders ook niet weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan