image terugzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
817
ik heb een SKY pc, waar dus een recovery op staat als verborgen bestand, deze recovery kan ik starten door de toets F10 in te drukken tijdens het starten van de pc, ik heb dan div mogelijkheden. Mijn C schijf is verdeeld in 2 partities C en D, dmv PartionMAgic8.
Nu heb ik met Drive Image 2002 van PowerQuest een image gemaakt van mijn C, deze image staat op mijn D partitie.
Kan ik deze image zonder problemen te krijgen terug zetten met DI2002, dit ivm het recorvery gedeelte ?
Ik heb nl geen installatie cd van XP en ook geen andere cd's met drivers zoals van geluidskaart (realtek AC'97 audio) ontvangen bij deze pc.
gr. John
 

Bijlagen

  • screenshot050.jpg
    screenshot050.jpg
    15,8 KB · Weergaven: 32
Als het goed is moet dit zonder plroblemen kunnen ja, maar van welke schijf heb je een image gemaakt van de recovery schijf of van de windows schijf want de recovery kan meestal maar beter niet overschreven worden met een ander bestand
 
ik heb dus maar 1 schijf, deze is verdeeld in 2 partities C en D, zoals ik al schreef; van de C is dus een image gemaakt. Het recovery gedeelte is apart volgens mij, is ook een FAT. Zie de bijlage.
 
Hallo Jobo182,

Ik heb ook een PC van Sky, met ook een verborgen partitie, waarop de recovery staat.
Ik heb van een PC monteur van Sky de tip gekregen om de map " Drivers " welke op je C schijf staat te kopiëren naar een CD-rom zodat je die ten allertijden nog hebt, wanneer je ooit eens wat anders wil met je PC.
Ik zelf heb bijvoorbeeld een tweede HD ingebouwd en hier een tweede besturing op geinstalleerd en toen ook de drivers uit die bewuste map gebruikt.

Vr gr. B.Kat
 
Hallo Jobo182,
Ik heb wel nog even een vraag. Ik heb zelf nog nooit een Image gemaakt.
Mijn vraag is dan ook de volgende.
Ik heb op mijn C schijf een bestand DISE staan met daarin : Wdise.exe kan ik dit dan gebruiken om een image te maken ?
Verder even een screenshot van PM op mijn PC.
Eventuele vragen zal ik daarover ook beantwoorden.
Ben behoorlijk aan het gochelen geweest met PM. maar het werkt wel.
BVr.gr.B.Kat
 

Bijlagen

  • partmag.jpg
    partmag.jpg
    17,2 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
hallo B. Kat

wat je eerste antwoord betreft over die map met drivers kopieren:
ik heb div mappen met de naam driver(s) gevonden maar welke map moet ik dan kopieren naar een cd-r
zie de bijlage, zijn dat soms de 3 mappen die staan in C:\WINDOWS\system32\ReinstallBackups
Zoniet, kun je me dan aangeven welke wel de map(pen)zijn die ik moet kopieren ?

wat jouw vraag betreft over Wdise.exe
dit bestand ken ik niet en heb ik ook niet op mijn HD staan. Ik gebruik DriveImage2002 om een image te maken. Maar als jij je image met een ander programma gemaakt hebt, moet je dat ook kunnen terugzetten daarmee.
Op deze site http://www.breekpunt.net/artikel.asp?Artikel=260&art=Yes
staat de uitleg over gebruik van PM, wel van de versie 7, maar deze wijkt niet veel af van de 8, dit programma gebruik ik alleen om mijn HD op te delen in verschillende partities.
gr. John
 

Bijlagen

  • screenshot055.jpg
    screenshot055.jpg
    26,1 KB · Weergaven: 20
Beste jobo182,
Ik doel op de map drivers welke gewoon op de C schijf staat. (zie bijlage , rood omcirkeld) In deze map staan de drivers die horen bij de apparaten die van fabriek af zijn ingebouwd. (o.a. geluidskaart, videokaart enz. )
De driver mappen die jij bedoeld zijn de in Windows aanwezige drivers voor verschillende apparaten.
Op mijn PC welke ook van Sky afkomstig is staat op de HD een verborgen partitie welke ik kan benaderen met een restore diskette. Deze diskette maakt ook gebruik van het programma Dwise.exe om windows terug te zetten naar fabrieks instellingen.( deze verborgen partitie is in wezen een image van de eerste installatie )
Daarom dacht ik dat ik Dwise.exe ook kon gebriuken om een image te maken. Wanneer ik Dwise.exe opstart dan krijg ik de mogelijkheid om opstart diskettes te maken,om een image te maken en om een image terug te zetten.

Vrgr.B.Kat
 

Bijlagen

  • screenshot46.jpg
    screenshot46.jpg
    37,7 KB · Weergaven: 17
hallo B. Kat,
ik heb dus geen map driver op mijn C staan, alleen staan submappen met de naam driver in de hoofdmap Windows, zie mijn bijlage,
maar omdat het er meerdere zijn, weet ik dus niet welke ik moet nemen om te kopieren.

Ik heb dus ook geen restore diskette bij mijn SKY pc (zal wel aan het type liggen), ik druk de toets F10 in tijdens het opstarten en dan verschijnt het recovery programma met 3 mogelijkheden.

gr, John
 

Bijlagen

  • screenshot055.jpg
    screenshot055.jpg
    26,1 KB · Weergaven: 17
Hoi,jobo182,
Ik was er van uitgegaan dat de PC's van Sky steeds op dezelfde manier opgebouwd werden.( software matig )
Helaas weet ik dan ook niet welke driversmap je moet copiëren.
Ik zelf heb in het begin veel problemen gehad met de Sky PC ( moederbord, videokaart, modem en DVD speler allemaal binnen een jaar defect ). Telkens kwam weer de monteur en verving de onderdelen en werden de bijbehorende drivers bij in de map op de C schijf geplaatst( behalve van het moederbord hiervan heb ik wel een CD-rom ).
En tijdens een van de herstelbeurten zei de monteur dus tegen mij :"Maak van de driversmap even een copie, op cd dan heb je tenminste ook de nieuwe drivers achter de hand voor als je ze nodig hebt."
Wanneer ik dus de restore diskette gebruik moet ik wel zelf de drivers installeren voor de hardware welke later is vervangen.

Vrgr.B.Kat
 
ik heb dus tot nu toe nog geen problemen gehad met mijn 2 jaar oude sky pc, maar voor het geval dat, zou ik dus ook graag die drivers apart opslaan, nu kan ik dus nog de recovery draaien, maar als die niet meer werkt of als ik een nieuwe HD moet plaatsen is die recovery dus ook weg en heb ik niets meer buiten een installatie cd van Windows 98,
gr, John
 
Hallo jobo182,
Dan kan ik jou in deze niet verder helpen.
PM gebruik ik ook alleen maar om partitie's te maken en om een verborgen partitie zichtbaar te maken ,waarna ik hem kon copiëren en ook op de D schijf kon zetten en ook daar heb ik hem weer verborgen. Zo kon ik op D ook de Restore diskette gebruiken.
Vrgr. B.Kat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan