Image van laptop .....

Status
Niet open voor verdere reacties.

TeuGem

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Hoi,

Case:

- Net opnieuw geïnstalleerde laptop van HP (Vista - MsOff2007) vijf uur over gedaan .... vooral de recovery naar 'fabrieks-instellingen' duurt gigantisch lang. en bovendien moet dan nog alle meegeleverde meuk en trialsoftware worden verwijderd, updates gedraaid, etc. etc.
- Kleine tweede partitie met hierop recovery (dus geen mogelijkheid voor dualboot)

Ik wil graag een image maken op externe hd, die makkelijk weer is terug te zetten, zodat ik snel weer in de huidige 'toestand' ben.
Heb de ervaring dat dit de meest optimale manier is om 'met een schone lei' te beginnen zo'n 2 tot 3 keer per jaar.

Graag jullie adviezen.
Werk zelf geregeld met DriveImage XML, maar om vlot te kunnen doen wat ik wil heb je dan een dualboot nodig.
Wellicht een opstartmogelijkheid vanaf een op externe drive geïnstalleerde besturingsomgeving ...... ??

Laatst bewerkt:
Dat snel overzetten gaat neit lukken, want je hebt dan niet het register opgeschoond. Ook denkt je pc dat alle bestanden er nog op staan en zoekt deze dan steeds, maar die zijn er niet

kortom: gaat niet lukken.

Installeren op externde HD zou in principe wel moeten kunnen, maar heb er geen ervaring mee.

Dat snel overzetten gaat neit lukken, want je hebt dan niet het register opgeschoond. Ook denkt je pc dat alle bestanden er nog op staan en zoekt deze dan steeds, maar die zijn er niet

kortom: gaat niet lukken.

Installeren op externde HD zou in principe wel moeten kunnen, maar heb er geen ervaring mee.

Denk niet dat je goed begrijpt wat ik bedoel.
Ik wil van mijn zojuist 'kant en klaar' opnieuw geÍnstalleerde C:\partitie een image maken.
En een 'methode' om die image weer snel terug te zetten en dus (denk ik) vanaf een andere boot ......

je wil dus na een tijdje over de vorige schijf heen kopiëren?

Ja dat klopt, en dat kan met DriveImage XML ook.
Op mijn pc heb ik een dual-boot, zég C en D
Wanneer ik een image terug wil zetten, start ik op vanuit D en plaats met DriveImage XML de eerder gemaakte image weer terug op C. Die schijf/partitie wordt dan geheen overschreven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan