Imagebackup terugzetten van externe harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erszie

Verenigingslid
Lid geworden
22 nov 2011
Berichten
81
Ik had problemen met mijn netbook. Hen een systeemimage gemaakt op externe harddisk en herstelschijf. Ik heb op advies van leverancier een recovery toegepast. Alles teruggezet naar fabrieksinstellingen. Ik probeer nu de systeemimage terug te zetten maar de backup ziet deze backup niet.Wel een die ik om te testen gemaakt heb zoeven. Maar de image waar het omgaat ziet windows 7 niet.
Wie weet er een oplossing.
 
Met de backup van windows 7, via het configuratiescherm
 
als ik de juiste locatie en map electeer krijg ikmde melding: er kunnen geen back-upsets op \\..... worden gevonden
 
Probeer het volgende eens:
- verplaats de backupset op jouw externe harddisk naar een temp-map op de externe disk.
- maak nu een nieuwe backup naar dezelfde map en naam op externe harddisk zoals de originele backupset.
- overschrijf deze backup nu met de originele backupset.
- probeer nu eens te restoren
 
Helaas, dit lukt niet. Ik heb de originele backupset over de nieuwste gezet maar het systeem ziet de oudere datum gewoon niet. Ergens haalt w7 nog gegevens weg van de laatste backup en is daarmee binnen 1 minuut klaar omdat er geen bestanden meer van zijn. Ik hoop dat je nog meer opties uit de hoge hoed kunt halen.
 
Ik heb gebruik gemaakt van de link. Hier stond heel bruikbare informatie maar met de image van de externe harddisk lukte het niet. Ik kreeg geen verbinding met de harddisk en ook niet met internet.
Uiteindelijk heb ik de image op D: gezet en heb bij de restore aangegeven dat alleen C: gerestored mocht worden. Van de data had ik nog een extra backup gemaakt op de externe harddisk.
Nu is het gelukt. Alles staat weer op C. en D kan ik gewoon terug kopiëren.
Heel erg bedankt voor de tijd die je genomen hebt en de goeie tips. :thumb:;)
 
Fijn dat je een oplossing hebt gevonden.
Misschien is het te overwegen om een andere backup/restore tool te gebruiken?
Beadnkt voor de terugkoppeling.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan