imagecreatefromjpeg probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErnstM

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2007
Hallo,
ik heb een php file gemaakt voor het uploaden van plaatjes naar mijn server. Nu wil ik niet dat er super grote plaatjes upgeload worden dus als ze te groot zijn, dan moeten ze automatisch verkleint worden. Het formulier van het uploaden stuurt de gegevens naar test.php. Hieronder volgt de code:
PHP:
<?php

$filename = $_FILES['userfile']['tmp_name'];
$percent = 0.5;

header('Content-type: image/jpeg');

list($width, $height) = getimagesize($filename);
$new_width = $width * $percent;
$new_height = $height * $percent;

$image_p = imagecreatetruecolor($new_width, $new_height);
$image = imagecreatefromjpeg($filename);
imagecopyresampled($image_p, $image, 0, 0, 0, 0, $new_width, $new_height, $width, $height);

$filename2 = $_FILES['userfile']['name'];  

$locatie = "./img/$filename2";

$output = imagejpeg($image_p, $locatie, 100);
?>

Nu is het probleem dat als het plaatje ook maar iets te groot wordt dat ik dan de error:
Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to allocate 5844 bytes) in test.php on line 16. krijg

En line 16 is dan het commando imagecreatefromjpeg. Iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen, want het is juist de bedoeling dat grote plaatjes verkleint worden door het script , niet dat grote plaatjes eerst op de pc zelft verkleint moeten worden voor ze upgeload kunnen worden...

bvd!

Ik heb ontdekt dat het probleem licht bij mijn server, die staat niet toe dat ik meer dan 8M systeem ruimte gebruik, daar ligt het probleem dus aan!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan