Asteroid999
Gebruiker
- Lid geworden
- 20 jan 2009
Ik probeer een image die op een server staat te resizen met GD functies. Op m'n localhost werkt dit prima, maar bij de host waar ik het wil plaatsen gaat het niet helemaal goed.
Wat is er aan de hand? Alles werkt prima, totdat ik de image als bestand wil outputten. Browser output werkt prima. Het gekke is, ik krijg geen foutmelding. De aanroep imagejpeg($tmp, $filename); geeft true terug. De GD extension is dus enabled op de server. Alleen het bestand is niet in de map 'new' terug te vinden. In localhost kan ik het bestand wel terugvinden als ik precies hetzelfde doe.
Ik heb wel de goede map te pakken, want als ik een andere map probeer, krijg ik een error omdat ik daar geen schrijfrechten op heb ingesteld (wat ik op de map new dus wel heb ingesteld, 777). Ik ben dus iig niet in de meest obvious valkuil getrapt.
Ik snap 't even niet meer. 0__o
Bedankt!
Code:
Wat is er aan de hand? Alles werkt prima, totdat ik de image als bestand wil outputten. Browser output werkt prima. Het gekke is, ik krijg geen foutmelding. De aanroep imagejpeg($tmp, $filename); geeft true terug. De GD extension is dus enabled op de server. Alleen het bestand is niet in de map 'new' terug te vinden. In localhost kan ik het bestand wel terugvinden als ik precies hetzelfde doe.
Ik heb wel de goede map te pakken, want als ik een andere map probeer, krijg ik een error omdat ik daar geen schrijfrechten op heb ingesteld (wat ik op de map new dus wel heb ingesteld, 777). Ik ben dus iig niet in de meest obvious valkuil getrapt.
Ik snap 't even niet meer. 0__o
Bedankt!
Code:
PHP:
<?php
$file = 'images/sponsor/vxt6_sm.jpg';
$image = imagecreatefromjpeg($file);
list($width, $height) = getimagesize($file);
$newwidth = 600;
$newheight = ($height / $width) * $newwidth;
$temp = imagecreatetruecolor($newwidth , $newheight);
imagecopyresampled ($tmp, $image, 0, 0, 0, 0, $newwidth, $newheight, $width, $height);
$filename = 'new/new.jpg';
imagejpeg($temp, $filename);
imagedestroy($image);
imagedestroy($temp);
?>
Laatst bewerkt: