imagejpeg(), fileoutput werkt niet, browseroutput wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Asteroid999

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2009
Ik probeer een image die op een server staat te resizen met GD functies. Op m'n localhost werkt dit prima, maar bij de host waar ik het wil plaatsen gaat het niet helemaal goed.

Wat is er aan de hand? Alles werkt prima, totdat ik de image als bestand wil outputten. Browser output werkt prima. Het gekke is, ik krijg geen foutmelding. De aanroep imagejpeg($tmp, $filename); geeft true terug. De GD extension is dus enabled op de server. Alleen het bestand is niet in de map 'new' terug te vinden. In localhost kan ik het bestand wel terugvinden als ik precies hetzelfde doe.

Ik heb wel de goede map te pakken, want als ik een andere map probeer, krijg ik een error omdat ik daar geen schrijfrechten op heb ingesteld (wat ik op de map new dus wel heb ingesteld, 777). Ik ben dus iig niet in de meest obvious valkuil getrapt.

Ik snap 't even niet meer. 0__o

Bedankt!

Code:
PHP:
<?php
	$file = 'images/sponsor/vxt6_sm.jpg';

$image = imagecreatefromjpeg($file);

list($width, $height) = getimagesize($file);

$newwidth = 600;
	$newheight = ($height / $width) * $newwidth;
	$temp = imagecreatetruecolor($newwidth , $newheight);

imagecopyresampled ($tmp, $image, 0, 0, 0, 0, $newwidth, $newheight, $width, $height); 

$filename = 'new/new.jpg';

imagejpeg($temp, $filename);
	imagedestroy($image);
	imagedestroy($temp); 
?>

Laatst bewerkt:
Je verwijst op regel 10 en 16 naar de variabele $temp, maar op regel 12 naar $tmp, die niet geinitialiseerd is, en dus geen plaatje bevat...

Waarschijnlijk is dat je probleem :)

Heb je volledige error reporting aan staan? Dan zie je dit soort dingen namelijk ook als warnings verschijnen.

Je verwijst op regel 10 en 16 naar de variabele $temp, maar op regel 12 naar $tmp, die niet geinitialiseerd is, en dus geen plaatje bevat...

Waarschijnlijk is dat je probleem :)

Heb je volledige error reporting aan staan? Dan zie je dit soort dingen namelijk ook als warnings verschijnen.
Hehe, ik had die variabelen even veranderd in $temp omdat ik dat netter vind, alleen kennelijk eentje overgeslagen. Gedaan nadat ik het voor de laatste keer getest had, dus daar ligt het niet aan.

Nu ik FileZilla vandaag opnieuw open zie ik dat een aantal bestanden die ik gisteren omgezet heb er opeens wel staan, met als last modified de tijd waarop ik het gisteren aan het testen was. <.<' Kennelijk werkt het mappen verversen van FileZilla niet zo goed als de server er iets bij zet. Probleem in principe opgelost dus.

Thanks iig. =)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan