Images opslaan ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter mono
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mono

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2004
Ik ben redelijk vertrouwd met Visual Basic.

Nu wens ik echter opgeslagen gegevens te laten weergeven met toevoeging van een beeld (via het object "image" - niet "picture-box")

De gewone tekstgegevens staan opgeslagen in een random-bestand dat wordt aangeroepen op vraag van de gebruiker. Nu wens ik echter bij de weergave op het scherm, naast de gevonden gegevens in het random-bestand, ook een beeld weer te geven (via het "image"-object) Hoe moet ik dit echter opslaan? In hetzelfde randombestand of eventueel in een ander randombestand. Maar hoe haal je zo'n beeld dan terug op?
Nu werk ik met mid$, left$, right$

Om een idee te geven van hoe ik werk :

Type stamrecord
s As String * 100
End Type
Public dummy As stamrecord
Dim buffer As String * 10000

Open "c:\bestand" For Random Shared As 20 Len = Len(dummy)
Get #20, 1, dummy

frmForm1.txtText1.Text = Mid$(dummy.s, 5, 15)

Dit als voorbeeld om een idee te geven.
Maar ik neem aan dat je hiermee geen images kan opslaan en terug oproepen? Of wel?

Geplaatst door mono
Om een idee te geven van hoe ik werk :

Type stamrecord
s As String * 100
End Type
Public dummy As stamrecord
Dim buffer As String * 10000

Open "c:\bestand" For Random Shared As 20 Len = Len(dummy)
Get #20, 1, dummy

frmForm1.txtText1.Text = Mid$(dummy.s, 5, 15)

Dit als voorbeeld om een idee te geven.
Maar ik neem aan dat je hiermee geen images kan opslaan en terug oproepen? Of wel?
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan.

Om een plaatje dat bij een bepaalde tekstgegevens hoort te kunnen weergeven, is (o.a) met de Select/case-contructie realiseren. De plaatjes behoeven niet in een bestand te worden opgeslagen. Die plaatjes(*.ico) kun je gewoon los in een aparte directory opslaan.

Stel dat in de directory C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11 het image bestand MSN.ICO zich bevindt.

Dit roep je aan door de stement:

Image1.Picture = LoadPicture("C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\MSN.ICO")

Dennis.

En soms is dus de oplossing simpeler dan de vraag...
Bedankt ! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan