Ik ben redelijk vertrouwd met Visual Basic.
Nu wens ik echter opgeslagen gegevens te laten weergeven met toevoeging van een beeld (via het object "image" - niet "picture-box")
De gewone tekstgegevens staan opgeslagen in een random-bestand dat wordt aangeroepen op vraag van de gebruiker. Nu wens ik echter bij de weergave op het scherm, naast de gevonden gegevens in het random-bestand, ook een beeld weer te geven (via het "image"-object) Hoe moet ik dit echter opslaan? In hetzelfde randombestand of eventueel in een ander randombestand. Maar hoe haal je zo'n beeld dan terug op?
Nu werk ik met mid$, left$, right$
Om een idee te geven van hoe ik werk :
Type stamrecord
s As String * 100
End Type
Public dummy As stamrecord
Dim buffer As String * 10000
Open "c:\bestand" For Random Shared As 20 Len = Len(dummy)
Get #20, 1, dummy
frmForm1.txtText1.Text = Mid$(dummy.s, 5, 15)
Dit als voorbeeld om een idee te geven.
Maar ik neem aan dat je hiermee geen images kan opslaan en terug oproepen? Of wel?
Nu wens ik echter opgeslagen gegevens te laten weergeven met toevoeging van een beeld (via het object "image" - niet "picture-box")
De gewone tekstgegevens staan opgeslagen in een random-bestand dat wordt aangeroepen op vraag van de gebruiker. Nu wens ik echter bij de weergave op het scherm, naast de gevonden gegevens in het random-bestand, ook een beeld weer te geven (via het "image"-object) Hoe moet ik dit echter opslaan? In hetzelfde randombestand of eventueel in een ander randombestand. Maar hoe haal je zo'n beeld dan terug op?
Nu werk ik met mid$, left$, right$
Om een idee te geven van hoe ik werk :
Type stamrecord
s As String * 100
End Type
Public dummy As stamrecord
Dim buffer As String * 10000
Open "c:\bestand" For Random Shared As 20 Len = Len(dummy)
Get #20, 1, dummy
frmForm1.txtText1.Text = Mid$(dummy.s, 5, 15)
Dit als voorbeeld om een idee te geven.
Maar ik neem aan dat je hiermee geen images kan opslaan en terug oproepen? Of wel?