images preloaden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

janyep

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2008
Hallo allemaal,

ik heb nu een script gevonden op http://users.adelphia.net/~amweiss/java.html -
"Preloads nav frame pics so they roll over faster"

**** VRAAGJE: ik weet niet wat 'nav frame pics' zijn ...

* in mijn beginpagina index.html heb ik een frameset, een linker- en een rechtervenster. Van hieruit kunnen 8 pagina's geopend worden <TARGET=_blank>.
* op de pagina's zijn bij de plaatjes <WIDTH> en <HEIGHT> vermeld.
*ik heb 5 mb aan 260 'gewone' foto's en 140 'gewone' kleine signs.

**** VRAAGJE: heeft het preload.js nut in dit geval? Het is echt waar: de eerste foto op de eerste pagina (na index.html) is de laatste foto in de subfolder waar de foto's staan!

Heeft iemand suggesties? Ik hoop dat iemand me verder kan helpen!
prettige avond gewenst,
janyep

Hallo,

het preloaden van afbeeldingen is nuttig als je van plan bent meerdere snel achter elkaar te tonen op een site.... Stel dat je een "filmpje" wilt maken van 100 afbeeldingen (gemaakt met b.v. een vaste webcam) dan is het nuttig alle afbeeldingen te preloaden, voordat je het filmpje aanzet..... (anders kijk je het filmpje, terwijl de foto's geladen worden, dus zie je niets omdat ze laden...)

Je maakt gebruik van _blank, dus een nieuwe pagina.... stel dat je op die pagina 100 foto's toont, en je wilt dat de persoon die allemaal in één keer kan zien, dan is preloaden op index pagina handig... maarja.... gezien je 8 linken hebt, en die persoon misschien niet alles wil zien, wordt er wel 5MB geladen, terwijl er maar 5/8MB geladen had hoeven te worden.... (dataverkeer...)

Het is echt waar: de eerste foto op de eerste pagina (na index.html) is de laatste foto in de subfolder waar de foto's staan!
Bovenaan in je explorer window zit een sorteer knopje... druk daarop en "de eerste foto" staat bovenaan :p
Dit maakt dus helemaal niets uit.... het preloaden is puur een manier om ervoor te zorgen dat alle foto's op hetzelfde moment getoond (kunnen) worden, of "van tevoren" geladen worden zodat je ze direct kunt zien (ja.. er is een verschil!)... Die 2e manier is exact hetzelfde als IE/FF/Opera/etc. doet... namelijk "één voor één de afbeelding laden".

Mijn sugestie is om het preloaden achterwege te laten, maar dat is op basis van wat je verteld...

M.v.g.
JB'tje

Bedankt hoor !

Hallo JB'tje,

hier kan ik wel mee verder: heel erg bedankt!

Groeten van janyep

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan