IMAP email ontvangt veel SPAM

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steeg

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2006
Berichten
119
Hallo,

Ik heb een email adres als IMAP ingesteld. hierop ontvang ik onwijs veel spam, terwijl dit email adres ook op een andere computer is ingesteld maar dan als pop3 (deze laat de emails wel op de server staan)

Hoe kan het dat ik op de imap computer zoveel spam binnenkrijg en op de pop3 computer helemaal geen spam terwijl het hetzelfde email adres is?
 
Lijkt mij dat op die andere computer ook anti-spam maatregelen meelopen.
Voor IMAP ken ik die nl. niet, voor POP3 wel.

Tijs.
 
Maar de instellingen van de internet security zijn helemaal hetzelfde (ook precies dezelfde internet security) Dus het kan niet aan mijn eigen internet security liggen..

waar wel aan?
 
Je opmerking is in zoverre correct dat het waarschijnlijk is dat op jouw computer de spam even goed zou worden geweerd als op die andere computer als je zelf ook POP3 gebruikt.

Ga je eens verdiepen in het enorme verschil tussen POP3 mail ophalen en het gebruik van IMAP. Snap dan ook dat je bij IMAP de berichten niet ophaalt tenzij je erop dubbelklikt tijdens je IMAP sessie en het dus niet gemakkelijk is een anti-spam programma ertussen te zetten (je werkt zeg maar 'online' met de mail) terwijl je bij POP3 de berichten in zijn geheel ophaalt (voor offline gebruik), en er dus makkelijk anti-spam programma's tussengezet kunnen worden.

Probeer eens Spamihalator. Dit gratis programma beweert niet alleen met POP3 maar óók met IMAP overweg te kunnen. Test het uit, zou ik zo zeggen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan