Imap synchronisatie niet alle mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

thapriest

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2009
Berichten
559
Beste lezer,

Ik zit met volgende vreemde probleem.
We werken hir met een imap mailserver(exchange 2k7), wij halen allen de mail op via outlook 2007.
Nu komen we er achter dat bij 1 account niet alle mappen overkomen met synchroniseren.

Van een medewerker heeft iedereen toegang tot zijn/haar mailbox, dus werknemer a heeft toegang tot mailbox van werknemer b, en werknemer b heeft toegang tot mailbox van werknemer a.

Alle mappen zijn aanwezig in de account van de hoofdgebruiker en in zijn/haar OWA, echter wanneer de andere werknemer in de mailbox rondneust van de hoofdgebruiker zijn niet alle mappen aanwezig.

Het vreemde is dan dat wanneer ik in de hoofdaccount de map hernoem(net even getest met hernoemen naar 22, bijv.), daarna op mappenlijst bijwerken en dan komt hij te voorschijn.Hernoem je hem vervolgens weer zoals ie was blijft hij ook bestaan.

Ik heb al die vinkjes uitgezet met alleen laten zien waar je op bent geabbonneerd, mappenlijst bijwerken geklikt, etc.

Wie o wie heeft er n idee?
 
Lijkt mij een rechtenkwestie. Rechtsklik op die submappen die niet zichtbaar/synchroniseerbaar zijn en vraag de Eigenschappen/Machtigingen ervan op. Kijk of degene die geacht wordt ook op die submappen rechten te hebben ook echt dat recht heeft toegekend gekregen.

Vergelijk het met de beveiligingsrechten op mailmappen waar het 'slachtoffer' blijkbaar wél voldoende rechten heeft.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor je snelle reactie:)

Echter lijkt het mij geen rechten kwestie, het is namelijk heel selectief, en komt voor op submapjes van submappen van de inbox.
Daarin categoriseren we op maanden en dagen, dus de situatie is als volgt:
Inbox
->Juni
-->dag van de maand

En je ziet er zeg maar een selectief aantal dagen wel gewoon staan en haalt ze op, en een paar niet.
En bovendien als ik de map als hoofdgebruiker(op zn eigen pc) hernoem naar iets anders, dan pakt hij ze wel weer op in de andere gebruiker zn account.

Zij openen overigens niet de mailaccount niet als extra postvak, maar staat echt als secundaire mailaccount en wordt er dus met credentials van de andere werknemer zn account ingelogd(dus niet met die van degene waar de acount als secundair staat ingesteld.
 
Geachte,

Heb je dit probleem kunnen oplossen? En hoe?

Dank bij voorbaat,
Johan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan