IMAX IM0010 filmscanner

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjge
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjge

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Hallo, ik heb voor een zacht prijsje een filmscanner gekocht, maar ik heb even wat problemen met installatie. Volgens de documentatie is Windows XP het minimum. Ik heb een XP machine opgetuigd, maar de installatieCD zegt dat OSR 2.1 of een USB supplement nodig is. Dat hoort, dacht ik, op Windows 98 thuis.
Op de CD staat dat Windows 95 OSR2/98 benodigd is. Ik heb ook een W98 doos in een hoekje staan, en daar gaat alles goed op, althans volgens de schermpjes, maar de drivers worden niet gevonden op de CD.
Weet iemand hoe ik hiermee verder kom?

Een alternatief zou zijn: een Linuxdriver. Maar dan vraag ik me af, welke en waar. Volgens usbdevices is de volgende info beschikbaar:

T: Bus=01 Lev=01 Prnt=01 Port=03 Cnt=01 Dev#= 4 Spd=480 MxCh= 0
D: Ver= 2.00 Cls=00(>ifc ) Sub=00 Prot=00 MxPS=64 #Cfgs= 1
P: Vendor=05a9 ProdID=0550 Rev=01.00
S: Manufacturer=OmniVision Technologies, Inc.
S: Product=USB Camera
C: #Ifs= 1 Cfg#= 1 Atr=80 MxPwr=500mA
I: If#= 0 Alt= 0 #EPs= 3 Cls=ff(vend.) Sub=00 Prot=00 Driver=(none)

Kan iemand hier een vindplaats voor een driver uit afleiden?

In de documentatie staat inderdaad XP. Op de CD-ROM staat 95 en 98. Noch op W98 noch op XP kan hij de drivers vinden. Op XP heb ik het geprobeerd met het directory CD:\Win98, want er staat alleen W95 en 98 op! Maar na afloop is er niets geïnstalleerd.

Ik meen me te herinneren dat je in oudere versies van Windows het installatieprogramma moest wijsmaken dat het onder Win98 draaide. Is dat er onder XP nog steeds, en zo ja: waar?

Laatst bewerkt:
mm, rechtermuisknop> uitvoeren in compatibiliteitsmodus?

EDIT: ik heb via de site van Conrad software kunnen downloaden voor deze scanner, daar staan de mappen win98 en 95 helemaal niet op ....
Wel staat er 32 en 64 bits op ..
Via deze site kun je de software en drivers downloaden onder het kopje 'download documenten' (rechtsonder)
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/776940/Imax-filmscanner-IM0010

Laatst bewerkt:
Bedankt, die had ik nog niet ontdekt. Ik gebruikte gewoon de bijgeleverde CD, daar staan 95 en 98 op, maar geen XP. Zal hiermee gaan experimenteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan