IMG-Bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruudje44

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Ik heb van internet een spel afgehaald maar het is een IMG-bestand, nu wil ik dit bestand openen/branden maar dit lukt mij niet. Wie heeft hierop antwoord zodat het mij wel lukt.

weird, IMG is een photoshop image bestand, heb je hem in de verkeerde extensie opgeslagen?

Img is onder andere een photoshop image bestand kijk hier maar eens wat img nog meer voor bestand kan zijn
http://www.filext.com/alphalist.php?extstart=^I Maar goed. Je kunt het img bestand uitpakken met een programma als isobuster (zoek bij google maar ff) en dan kun je de losse bestanden op cd branden. ik hoop dat het lukt, anders horen we het wel!:D

Branden doe je zo: download DVD decrypter (kan je ook spellen mee branden (ook op cd))
http://www.dvddecrypter.com/download.asp
selecteer de .IMG file, hij maakt dan een .MDS file aan van een paar kb, open je brandprogramma en brand een image. Dit kan bij nero gewoon in het hoofdmenu of bij RECORDER => IMAGE BRANDEN. Hij herkent hier niet de .IMG file, maar je moet dan de .MDS file selecteren. Hij haalt alle info uit de IMG file en klaar is klaas.

Geplaatst door Mick Durst
Branden doe je zo: download DVD decrypter (kan je ook spellen mee branden (ook op cd))
http://www.dvddecrypter.com/download.asp
selecteer de .IMG file, hij maakt dan een .MDS file aan van een paar kb, open je brandprogramma en brand een image. Dit kan bij nero gewoon in het hoofdmenu of bij RECORDER => IMAGE BRANDEN. Hij herkent hier niet de .IMG file, maar je moet dan de .MDS file selecteren. Hij haalt alle info uit de IMG file en klaar is klaas.

waarom eerst met dvd decrypter een MDS file aan maken en dan branden met een ander programma ??
dvd decryter kan net zo geod gelijk dat IMG file branden.

Dat is dus juist het probleem. Het is mij nog n iet gelukt een .IMG file direct te branden moet een programma. Ik maak dus eerst een soort verwijzing (.MDF) en brand hem daarna, kleine moeite ;)

kies in dvd decrypter voor

1 ) mode -> iso -> write

2 )klik achter source op het mapje en zoek je IMG file op en open dat.

3 )kies destination ( je brander dus )

4 ) klik als laatst op het knopje van HD naar CD

zo zou je gewoon IMG moeten kunnen branden zonder iets anders aan te maken.

attachment.php

Bijlagen

• screenshot016.jpg
    screenshot016.jpg
    46,6 KB · Weergaven: 754
irfanview gebruikt

Ik heb van internet een spel afgehaald maar het is een IMG-bestand, nu wil ik dit bestand openen/branden maar dit lukt mij niet. Wie heeft hierop antwoord zodat het mij wel lukt.

Wat ik gedaan hebt. zal ik vertellen. ik zat met het zelfde probleem.
open maken met irfanview. JE merkt dan dat dit niet werkt.
druk dan op F2 als irfanview open staat. je ziet dan bestands naam en een vak met IMG verander dat in ISO . sluit irfanview. en ga naar de map je kunt het nu als iso branden of uitpakken. :d succes

Ik denk niet dat Ruudje44 een dikke 6 jaar gaat wachten hoe een IMG bestand gebrand moet worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan