.img film afspelen met BSplayer

Status
Niet open voor verdere reacties.

SX-SuperFly

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Ik heb een film, een .img bestand. Deze mount ik met daemon tools, dan komt er een schermpje met hoe ik de dvd wil afspelen. Ik kan kiezen uit Mediaplayer en nog één. Ik kan ook de map openen en de bestanden weergeven.

Maar ik wil de film graag afspelen met BSplayer, waarom staat die niet in het rijtje? En kan ik er voor zorgen dat deze wél in het rijtje komt?

Alvast bedankt

Je kunt dit met TweakUI uit de XP Powertoys doen. Als je dat programma downloadt en installeert vind je het onder: Mijn Computer -> Autoplay -> Handlers en daar een nieuwe toevoegen. Als die er eenmaal tussen staat kun je de eigenschappen van de virtuele drive opvragen in de verkenner en daar aangeven dat je automatisch Bsplayer wil gebruiken.

hackerfrans zei:
Je kunt dit met TweakUI uit de XP Powertoys doen. Als je dat programma downloadt en installeert vind je het onder: Mijn Computer -> Autoplay -> Handlers en daar een nieuwe toevoegen. Als die er eenmaal tussen staat kun je de eigenschappen van de virtuele drive opvragen in de verkenner en daar aangeven dat je automatisch Bsplayer wil gebruiken.

Ik heb het gedownload en geinstaleerd... maar nergens staat iets met autoplay of handlers. Doe ik iets verkeerds of werkt het niet?

Maar je kan toch gewoon BS opstarten en daarin de bron kiezen of iets dergelijks? Dus vanuit bs de dvd opstarten?

En anders de dvd verkennen en op een dvd-video file rechtermuisknop en 'openen met..' kiezen. Of die dan automatisch in de lijst komt voor de volgende keer weet ik niet, maar volgens mij wel..

Tarabass zei:
Maar je kan toch gewoon BS opstarten en daarin de bron kiezen of iets dergelijks? Dus vanuit bs de dvd opstarten?

En anders de dvd verkennen en op een dvd-video file rechtermuisknop en 'openen met..' kiezen. Of die dan automatisch in de lijst komt voor de volgende keer weet ik niet, maar volgens mij wel..

Ja dat heb ik geprobeerd, maar de dvd is een img bestand, en die kent BSplayer niet! Dus als ik met BSplayer die img bestand open leestie em niet en krijg ik een foutmelding

Je moet ook niet het img bestand openen met BS player.

In BS player moet je naar je 'virtuele drive' browsen waar je de image gemount hebt en dan het bestand openen wat op die drive staat.

globe zei:
Je moet ook niet het img bestand openen met BS player.

In BS player moet je naar je 'virtuele drive' browsen waar je de image gemount hebt en dan het bestand openen wat op die drive staat.

Het is gelukt! :thumb:

Nu werkt het wel, alleen is het wat lastig:

Als ik die DVD map open in BSplayer dan is er een map met video en een map met audio. De map met audio is leeg, dus ik moet video hebben. In de map video staan 5 .vob bestanden van ong. een half uur per bestand, de complete film in 5 bestanden dus.
Nu moet ik steeds na een half uur het volgende vob bestand openen. Bestaat er een mogelijkheid dat ik van die 5 bestandjes één bestand maak zodat ik de film in één keer kan zien?

:confused: Ik gebruik nooit BSplayer om DVD's te bekijken alleen maar AVI"s of MPeg's en volgens mij is BSPlayer ook niet het juiste programma om DVD's mee af te spelen, hij kan misschien het VOB bestand wel weergeven maar BSPlayer snapt waarschijnlijk niks van een DVD structuur, ik gebruik PowerDVD en dan selecteer ik de drive letter van de virtuele drive en speelt hij de complete film in 1 keer af.

SX-SuperFly zei:
Ik heb het gedownload en geinstaleerd... maar nergens staat iets met autoplay of handlers. Doe ik iets verkeerds of werkt het niet?
.

Het moet zijn My Computer->Autoplay->Handlers. Je moet hiervoor op de plusjes klikken, net zoals dat in verkenner met mappen uitvouwen gaat.

hackerfrans zei:
.

Het moet zijn My Computer->Autoplay->Handlers. Je moet hiervoor op de plusjes klikken, net zoals dat in verkenner met mappen uitvouwen gaat.

Het zal wel aan mij liggen, maar het staat er echt niet in...

Ik probeer het nu met VLC player, en dat lukt... alleen zie ik geen ondertiteling terwijl ik die wel heb gedownload en het heeft dezelfde naam als de film. Waarom laat VLC player die dan niet zien?

Laatst bewerkt:
Ondertitels in VLC:
File=>Open=>Subtitle Options=>Settings=>Browse=>Subtitle bestand selecteren.

hackerfrans zei:
Ondertitels in VLC:
File=>Open=>Subtitle Options=>Settings=>Browse=>Subtitle bestand selecteren.

er staat bij mij allereerst al geen 'file'. Ik heb de nederlandse versie dus zal het wel bestand zijn... Maar bij 'bestand' staat geen 'open' en nergens staat iets met 'subtitle options' dus...

In NL-versie VLC media player:
Bestand => Open bestand (Ctrl-F) => Tabblad Bestand => Knop Blader .. (selecteer je film hier).
Daarna aanvinken Ondertiteling opties.
Vervolgens de knop Instellingen en in het nieuwe venster op bladeren klikken en de ondertitel opzoeken.
Vervolgens een paar keer OK en afspelen maar....

hackerfrans zei:
In NL-versie VLC media player:
Bestand => Open bestand (Ctrl-F) => Tabblad Bestand => Knop Blader .. (selecteer je film hier).
Daarna aanvinken Ondertiteling opties.
Vervolgens de knop Instellingen en in het nieuwe venster op bladeren klikken en de ondertitel opzoeken.
Vervolgens een paar keer OK en afspelen maar....

Ja dat doe ik dus steeds, met andere films is het geen probleem, maar bij munich krijg ik gewoon geen ondertitels te zien. Het ligt iig niet aan de ondertitels want in kladblok zie ik gewoon netjes alle regels enzo staan, ik krijg ze gewoon domweg niet te zien in VLCplayer.
Ik heb het al geprobeerd met BSplayer maar die opent geen img bestanden dus daarmee houd het ook op...

Als je het img bestand eerst koppelt aan een virtuele schijf met bijv. Daemon Tools, kun je daarna openen in BSPlayer.
Waarom VLC het niet pakt weet ik niet, misschien een niet ondersteund ondertitelformaat. Evt converteren naar een ander formaat helpt misschien.

hackerfrans zei:
Als je het img bestand eerst koppelt aan een virtuele schijf met bijv. Daemon Tools, kun je daarna openen in BSPlayer.
Waarom VLC het niet pakt weet ik niet, misschien een niet ondersteund ondertitelformaat. Evt converteren naar een ander formaat helpt misschien.

De film staat al op een virtuele schijf, afspelen is ook geen probleem...de ondertitels daarentegen wel. De ondertitels zijn gewoon net als al m'n andere ondertitels; in srt formaat, of soms txt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan