Img src in webpagina

• Onderwerp starter Onderwerp starter HLD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HLD

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2004
Ik wil een webpagina (.htm) aanpassen met Word MX. Dat wil zeggen, ik wil de foto in de webpagina aanpassen. Maar als ik dat doe, en de pagina + foto weer upload naar het net, dan kan hij de foto niet vinden en krijg ik zo'n leuk rood kruisje. Hij zoekt namelijk naar img src="Document2_files/image001.gif"
terwijl de foto gewoon in de map staat onder zijn eigen naam (foto.gif).... :confused:

Wat ik wil bereiken is dat hij het opslaat als img src="foto.gif". Weet iemand hoe ik dit het beste aan kan pakken ?? Ik wil namelijk niet voor iedere aangepaste pagina een nieuwe map met document files moeten uploaden...

dat kan, maar...

Ja dat kan, maar ik wou juist Word gebruiken omdat de gene die voortaan de pagina gaat veranderen geen HTML kennis heeft....... Dus als iemand nog andere tips heeft, graag !

Weet niemand of er een instelling in Word is die dit kan oplossen ??

Ik heb er nog eens over nagedacht en dit lijkt me de oplossing:
Klik in Word op "Bestand openen". Klik in de keuzelijst "Zoeken in:" op "FTP-locatie toevoegen/verwijderen".
Type dan de naam in van de FTP-site waarnaar de bestanden ge-upload gaan worden, gevolgd door gebruikersnaam en wachtwoord en klik op OK.
Op het screenshot in de bijlage zie je hoe je nu vanuit Word direct toegang hebt tot de mappen op de server: degene die de foto moet vervangen klikt op "Bestand openen" en kiest in "Zoeken in:" de FTP-server die nu is toegevoegd.
Vervolgens voert hij/zij het wachtwoord in, opent het document met de te vervangen foto, vervangt deze door de nieuwe foto en slaat het document weer op.

Guus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan