immitatie CTRL-C

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Hallo,
Ik maak een entryfield aan die gevuld werd met een aantal gegevens uit een formulier
Deze inhoud gebruik ik dan om gescande documenten een correcte naam te geven
Normaliter moet ik de ganse inhoud van dat veld selecteren en dan via CTRL-C in het geheugen steken
Ik zou de stap van het selecteren van die inhoud willen overslaan.
Het zou handig zijn indien ik op dat formulier een knop zou kunnen maken dat, als je hem aanklikt, automatisch de inhoud van het entryfield in het geheugen opgeslaat.
Kan dat en hoe doe je dat?
Bedankt
JP

Daar heb je een DoCmd opdracht voor.
Code:
DoCmd.RunCommand acCmdCopy

Bedankt voor de hulp,
maar...
als ik gebruik maak van: DoCmd.RunCommand acCmdCopy
Waar ergens verwijs ik dan naar het bewuste entryfield?
Bedankt
JP

Door eerst de focus op je entryfield te zetten met bijvoorbeeld Me!JouwVeld.SetFocus.

Ik vraag me af of TS fit überhaupt wel zo nodig heeft, maar dat hangt helemaal af van d manier waarop die documenten gescand en opgeslagen worden. Doe je dat vanuit Access, of met een extern programma?

Het werkt perfect... bedankt daarvoor
Maar, Michel, wat bedoel je met scannen vanuit Access... kan dat? dat zou handig zijn...
Nu gebruik ik een extern programma
JP

Scannen gebeurt sowieso vanuit een ander programma (al kan Word 2013 wél zelf scannen, dus wellicht vanuit Access ook) maar ik doelde op een techniek waarmee je vanuit Access de scanner start, en het resultaat van de scan vervolgens op de gewenste plek en onder de juiste naam neerzet. Dit alles uiteraard met de intentie om e.e.a. in de database op te nemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan