implementeren ideal zonder webshop op mijn website

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnotherDutch

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2019
Hallo Allen,

Ik ben zowel nieuw hier als nieuw met websites bouwen, vandaar deze vraag:

"hoe implementeer ik eenvoudige betalingen via ideal op mijn website, zonder webwinkel?"

anders uitgelegd; ik zou het volgende willen, eenvoudig gezegd:
- op mijn website moet een knop komen met "bestellen"
- die knop moet linken naar de idealbetaling
- nadat iemand wat heeft besteld, zijn gegevens heeft ingevuld en betaald, dienen zij een PDF van mij automatisch te ontvangen... en ik moet weten wat ze besteld hebben.

Eigenlijk klinkt het heel eenvoudig... maar dat is het waarschijnlijk niet.

Momenteel gebruik ik Dreamweaver CS5 en dat wil ik graag zo houden. Maar ik ken slechts de basisprincipes om een eenvoudige website te bouwen. Behandel mij maar als een leek of totale nerd, want meer dan dat ben ik niet op dit gebied.

Ik heb me inmiddels wel ingeschreven bij Mollie.nl mocht dat relevante informatie zijn. Maar termen als API, Webhooks, _links checkout etc. zijn toch net nog iets teveel voor me.

Ik hoop dan ook dat iemand me kan helpen me de juiste kant op te sturen.

Laatst bewerkt:
Wat je wilt komt neer op een complete racewagen bouwen zonder enige ervaring. Ik denk dat niemand hier een stap voor stap uitleg op kan geven omdat dit uit loopt op meer dan honderd stappen, plus dat iDeal een maatwerk-aanpak nodig heeft.

En vergeet ook niet dat je over de veiligheid moet nadenken. Je moet er niet aan denken dat iemand het bedrag eenvoudig kan manipuleren, en een duur voorwerp voor 1 cent koopt, en dat een uitgevoerde transactie niet nogmaals uitgevoerd kan worden.

Mijn advies: Laat het uitbesteden. Of ga vele maanden leren programmeren.