• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Import excel in 1 cel in plaats van meerdere

Status
Niet open voor verdere reacties.

willkan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 apr 2018
Beste iedereen,

Ik heb een probleem, die ik helaas niet zelf kan oplossen. Wanneer ik data deel met mijn collega, verschijnt deze data in 1 cel in plaats van cellen naast elkaar.

Voorbeeld: a1(order nummer) b1(User ID), etc.

Dit verschijnt allemaal achter elkaar in cel a1: Op zijn computer (Order nummer; "user ID"; Visitor ID"; ) etc.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen:confused:

Bedankt!

willkan,

om te beginnen zou je eens een (voorbeeld van) het bestand kunnen posten.....

csv bestanden worden automatisch in kolommen verdeeld als de scheidingstekens in het bestand overeenkomen met de lijstscheidingstekens van de lokale computer.

jou csv bestand heeft puntkomma als lijstscheidingsteken. Als het lijstscheidingsteken op de computer van jou collega op komma (of een ander teken) staat dan wordt de csv geimporteerd als tekst in 1 kolom en niet in een nieuwe kolom gezet na iedere puntkomma

Het lag inderdaad aan de lijstscheidingsteken, via language instelling in system preferences kunnen aanpassen op zijn laptop.

Bedankt voor jullie hulp :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan