Import mappen en adresbestanden in outlook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sirtjo

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2009
Ik heb ms off 2010 beta uitgeprobeerd.inmiddels weer verwijderd en ms off 2007 weer geïnstalleerd.
in otlook keurig de accounts hersteld.nu het probleem:
als ik de .pst en de .csv bestanden weer toe wil voegen krijg ik de boodschap dat deze informatieserviceniet op deze computer is geïnstalleerd.herstel van ms off 2007 uit laten voeren zonder resultaat.
wat doe ik hier fout?

Sirtjo

Wat bedoel je precies met 'toevoegen' en op welke manier doe je dat?

Bij het opstarten van outlook 2007 krijg ik de volgende mededeling:
"Kan uw standaard mappen voor e-mail niet openen.Kan outlook niet starten omdat een locatie ontbreekt waarnaar e-mail kan worden verzonden of ontvangen.U kunt een gegevensbestand, bijv. een bestand met persoonlijke mappen, toevoegen door dubbel te klikken op het pictogramPost (in mijn geval E-mail) in het Configuratiescherm van Windows"

Groeten,

Sirtjo

De standaardlokatie van het gegevensbestand OUTLOOK.PST wordt niet herkend.
Dat kan doordat je 'gewisseld' bent van versie.
Je kunt het volgende proberen, als Outlook tenminste wel 'doorstart' ondanks de mededeling:

1. Controleer wat de lokatie waar Outlook het gegevensbestand zoekt: Menu: Bestand > Gegevensbestandsbeheer (onthoud het pad)
  2. Sluit Outlook af, blader naar het bestand en geef het een andere naam
  3. Als je Outlook nu weer start wordt er een nieuw gegevensbestand aangemaakt en sluit mogelijk weer af.
  4. Als je Outlook opnieuw start, zou je de foutmelding niet meer moeten krijgen.
  5. Importeer de gegevens uit het hernoemde pst-bestand via het menu: Bestand > Importeren en exporteren ...

Outlook 2007

Dat is nu juist het probleem:outlook start niet door.
In de kolom links worden niet eens standaard mappen genoemd.
Ik ga wel even aan de slag met de oplossing die u aandraagt.
Daarna meld ik mij wel.

Sirtjo

Hoi,

Gelijk heb je ....

De standaardmap waar het gegevensbestand staat is:

C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Outlook\Outlook.pst

Als je die hebt gevonden, zou je de naam 'Outlook.pst' dus aan moeten passen.

Een andere optie is, dat je een zoekopdracht geeft en alle bestanden met de naam Outlook.pst een andere naam geeft.
Het kan namelijk zijn dat in 2007 door de versiewisseling niet standaard hetzelfde pad is ingesteld.

Laatst bewerkt:
Outlook 2007

Naamswijziging doorgevoerd.
Als ik probeer de gegevens bestanden toe te voegen komt de melding "deze informatieservice is niet op uw pc geïnstalleerd"
Geheel ms office eraf en opnieuw installeren?

Sirtjo

Mogelijk een oplossing, dat opnieuw installeren.
Maar het 'opnieuw' installeren heeft alleen zin als je alle ander 'meuk' er eerst af haalt.
Normaal doe je dat via het Configuratiescherm > Programma's en onderdelen.
Echter!
Daarna ben je NIET van MsOffice af.
Op de sites van Microsoft staan daarom allerlei tools die er pas écht voor zouden moeten zorgen dat een andere versie van MsOffice geen problemen meer veroorzaakt.
Helaas is ook dat niet altijd het geval.

1. Verwijder álles wat te maken heeft met een MsOfficepakket, dus loop de lijst in Programma's en onderdelen goed na.
2. Start na deze actie de computer helemaal opnieuw op.
3. Verwijder hierna álle mappen uit de submap(pen) 'Programs' of 'Program files' die met MsOffice te maken hebben
4. Start de computer hierna opnieuw op
5. Gebruik een registercleaner om het register op te schonen, bijvoorbeeld Eusing
6. Start na het opschonen van het register de computer opnieuw HELEMAAL op.

Kortom: het 'uittesten' van die bêtaversie heeft je kennelijk behoorlijk in de problemen geholpen.
Na mijn aanvankelijke enthousiasme om de 'nieuwe' versies van MsOffice-meuk uit te proberen (na MsOffice '97) ben ik daar danig van terug gekomen.
Tegenwoordig adviseer ik mensen die dan toch zo nodig met de halfslachtige rommel van Microsoft aan de gang willen het volgende:

Voor het 'testen' eerst een eigen herstelpunt maken
Zo kort mogelijk 'testen'
Snel weer verwijderen en terug naar het herstelpunt.

Laatst bewerkt:
Outlook 2007

Heb dus ms office 2007 er af gegooid en opnieuw geïnstalleerd.Alles lijkt normaal te werken maar bij het opstarten van outlook klapt er een schermpje open waarin ik een password voor backup.pst moet in vullen.
Dat doe ik dan ook gehoorzaam.
Als ik vervolgens mijn archiefmappen of backup wil openen komt er de opm. "kan set mappen niet openen.Kan het informatiearchief niet openen.

Dag Tée,

Eusing helpt ook niet.
Het vreemde is dat ik eigenlijk alles met outlook kan doen behalve verzenden.
Nu ben ik er inmiddels achter dat de fout bij MS ligt. Outlook wordt steeds opnieuw geconfigureerd en dat is bij MS bekend.
Ze hebben mij een clean-up tool geadviseerd mar die bied ook geen soulaas.
Ik wacht nadere informatie af.
Mogelijk heb jij nog een idee over dat verzendprobleem.

Groeten,Sirtjo

Wat ik gedaan heb weet ik niet meer, maar het leek er op dat alles weer normaal werkte.
Alleen nu wordt er gevraagd om een password voor backup.pst.
OK, ingevuld. Nu wordt outlook steeds voor de eerste keer gebruik geconfigureerd.
Ontvangen van e-mails werkt prima.
Bij verzenden steeds de opmerking: de bewerking is mislukt. kan een object niet vinden.
Dit plaatst mij voor nog grotere raadsel.
Heb op diverse websites rondgeneusd maar geen oplossing kunnen vinden.

Groeten

Sirtjo

Outlook 2007

Heeft iemand enig idee wat ik hier aan zou kunnen doen?
Kan op dit moment niets verzenden.

Groeten,

Sirtjo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan