Importeren backup.pst bestand lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

quelsaa

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2010
Hallo

Ik probeer na de aanschaf van een nieuwe pc mijn naar externe drive geexporteerde backup.pst bestand terug in Outlook te importeren, maar lukt niet.

Krijg de melding: "De toegang tot het bestand is geweigerd. U hebt niet voldoende bevoegdheden voor het openen van het bestand".

In het verleden nooit geen probleem geweest, snap nix van die rechtenmelding. Kan dit iets te maken hebben met mijn overstap van XP naar Windows 7?

Nog belangrijker: iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast dank voor alle mogelijke hulp.

Peter

klik eens met je rechtermuis op dat bestand, kies eigenschappen, ga vervolgens naar de tab beveiliging en klik onderaan op geavanceerd. ga dan naar het tabjes eigenaar en klik onderin dat schermpje op bewerken. kies bij 'eigenaar wijzigen in' uw naam, en sluit alle vensters door op ok/toepassen te klikken.

probeer het daarna nog eens.

Dank voor je reactie. Ga het proberen. De computerwinkel heeft inderdaad mijn computer letterlijk een andere naam gegeven dan de vorige. Hoop dat 't lukt.

Mijn oplossing

Heb het zelf uiteindelijk gevonden.

Rechtsklik op pst bestand > Eigenschappen > Tabblad details.

Klink onderaan op de link 'Eigenschappen en persoonlijke gegevens verwijderen'.

Laat 'Een kopie maken waaruit alle mogelijke eigenschappen zijn verwijderd' aangevinkt staan en klik op OK.

Importeer die kopie in Outlook en mijn probleem was in ieder geval opgelost.

Bedankt voor het meedenken!

Bedankt voor de terugmelding en fijn voor je dat je het zelf hebt opgelost (dan heb je er ook meer voldoening van).
Ik zal de oplossing opslaan voor als de vraag nog eens langskomt.
Succes verder. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan