importeren contacten in outlook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jo1957

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Hoi,
Ik probeer mijn contactgegevens uit een excel97 xls bestand te importeren in outlook 2007. Alles gaat goed, behalve dat slechts de eerste 111 contacten geimporteerd worden. Is er een maximale hoeveelheid? Hoe kan ik de resterende contacten importeren? :shocked:

Importeer de eerste 111 adressen,
Verwijder de eerste 111 uit het excel bestand,
importeer de volgende 111,
enz enz

Groeten Marcel

Contacten importeren in Outlook2007

Nope, dat werkt niet. Had ik al geprobeerd.
Ik heb ook al regel 112 verwijderd uit de excel sheet (ik dacht: corrupte data?), maar ook dat werkte niet.
En als ik uit de contactlijst in Outlook enkele regels verwijder, ook dan importeert hij niks.
Nog andere suggesties?

Misschien de maximale grootte van het gegevensbestand bereikt? De grens ligt standaard op 20 GB.

Tijs.

Nee, ook dat is het niet.
Ik heb nu alle records uit mijn excel bestand verwijderd, behalve het eerste en het laatste. Hij importeert dan alleen het eerste record!
Ik snap er niks meer van. Het lijkt alsof hij gewoon niks importeert wat in de oorspronkelijke excel sheet na record 111 kwam.
:confused:

Help!!!

Misschien een goed plan om eens te checken of je misschien data-corruptie hebt in het gegevensbestand (=.PST bestand.

Zoek naar Scanpst.exe (schijnt ook scanpst32.exe te kunnen heten) onder je C:\Program Files map, start het en laat je .pst bestand scannen. Natuurlijk moet Outlook dan niet open staan, en Outlook.pst is meestal te vinden als:
C:\Documents and Settings\gebruikersnaam\local settings\application data\microsoft\outlook\outlook.pst

Succes,

Tijs.

pstscan helpt ook niet. Ik heb de files New contacts.pst en Outlook.ost gescand. Er werden fouten gevonden, die heb ik gerepareerd, maar ik kan nog steeds niet meer dan 111 records inlezen uit mijn excel bestand. :(

Euh Tijs, moet hier niet een nul vanaf?:confused:

@Crash: Nee, dit getal klopt voor Office2003 en Outlook 2007. Voor óudere Outlook versies is het inderdaad 2 GB.

In Outlook 2002 en eerdere versies hebben PST-bestanden de ANSI-indeling (American National Standards Institute) en is de limiet voor de maximale grootte 2 GB.

PST-bestanden hebben standaard een Unicode-indeling in Outlook 2007 en Outlook 2003. Bovendien is de limiet voor de totale grootte van de PST-bestanden groter dan de limiet van 2 GB die wordt opgelegd door de PST-bestanden in ANSI-indeling. De limiet voor een PST-bestand in Unicode-indeling in Outlook 2007 en Outlook 2003 is standaard ingesteld op 20 GB.

Een Ansi-code .PST kan (technisch) dus niet groter zijn dan 2 GB.Een Unicode .PST kan zo'n beetje onbeperkt groot zijn, maar is door MS afgeperkt (via registry-instellingen) op een grens van 20 GB.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Misschien kun je je Excel adressen bestand exporteren naar een ander formaat.
.TXT (Met tabs gescheiden waarden) of .CSV

Vervolgens kun je importeren in Outlook en kiezen voor door tabs gescheiden waarden bij het importeren.

groeten Marcel

Je zou er evt. een geheel nieuw gegevensbestand náást kunnen maken (zo'n Persoonlijke mappen (.PST) bestand dus), proberen de Excel records dáárin te importeren. Werkt dat, dan zou ik vermoeden dat het probleem op de een of andere manier toch aan je 'oorspronkelijke' Outlook-gegevensbestand moet liggen (grootte, data-corruptie etc.)

Wat je daarna kunt gaan doen is de mail, contactpersonen, mappen etc. te slepen naar het nieuw gemaakte gegevensbestand zodat je oospronkelijke bestand helemaal leeg is en alles 'als backup' in dat nieuwe gegevensbestand is ondergebracht (wil je een kopie maken in het nieuwe gegevensbestand ipv. verplaatsen, houd dan de CTRL-toets erbij vast tijdens het slepen).

Zodra dat is gebeurd, Outlook afsluiten, alle bestanden die je nu hebt backuppen ([Windows-toets]r toetscombinatie -> "%userprofile%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook") en een nieuw Outlook profiel maken maar mét een nieuw gegegevensbestand, omdat je blijkbaar gebruik maakt van Microsoft Exchange (je gebruikt een .OST bestand, dus dat zou het geval moeten zijn) via de instructies hier (dus buiten Outlook om). Dat nieuwe Outlook-profiel gebruiken en dan de gegevens terug importeren uit het nieuw gemaakte gegevensbestand van de 2de paragraaf hierboven.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Contacten importeren in Outlook

Het werkt! Gedeeltelijk.
Opslaan als .txt, contacts in outlook leegmaken, txt importeren en voilà: alle records worden ingelezen! :thumb:

Maar nu leest hij niet alle VELDEN in. :confused:

De eerste regel van de textfile bevat de veldnamen (oa email1, email2, home address, etc) maar die worden niet overgenomen omdat er in outlook al andere namen in de contacts zitten.

Hoe krijg ik dit goed?

PS: jullie zijn geweldig! Hartelijk dank voor alle hulp!
:thumb:

Contacten geïmporteerd!

Het is gelukt. Mijn laatste vraag was een schrijffout in de veldnaam. Dank!

Mooi resultaat! Fijn dat het allemaal gelukt is en bedankt voor de terugmelding. :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan