• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Importeren data uit ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

reods6

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2013
Beste netwerkleden,

Ik heb een bestand met daarin formules en data die ik gebruik om testresultaten weer te geven van conditietests.
Ik wil echter voor de overzichtelijkheid de resultaten ( en formules) op 1 werkblad hebben staan en de data ( tabellen) op een ander blad. Hoe kan ik er voor zorgen dat de formule in het ene werkblad rekent met data uit een ander werkblad? voorbeeld Astrand test vrouw-Data vrouw voor de VO2 max refentie

Bij voorbaat bedankt voor hulp.

Bijlagen

Maak even een nieuw bestandje aan. Zet in Blad1 in A1 a. Ga naar blad2 zet in een willekeurige cel = en klik op blad 1 en selecteer A1. Druk op <ENTER> je hebt nu in blad2 twee een verwijzing gemaakt naar blad1. Probeer dit op je eigen onleesbare bestand toe te passen en dan gaat het wel lukken.

Beste VenA, bedankt voor je hulp.

Als ik het goed begrijp kan ik dan een blad met formules zonder data koppelen aan een blad met formules en data. Dat si echter niet wat ik wil. Ik wil een blad met uitkomsten middels formules laten rekenen met dat op een ander werkblad in dezelfde werkmap/

Bij voorbaat bedankt voor hulp

Wat opmerkingen/vragen:
Ik neem aan dat het personen zijn die de conditietests doen. Heb je dan geen Personen-tabel nodig, waarin je Naam, Geslacht, Geboortedatum en andere kenmerken vastlegt?
Die personen doen meerdere keren conditietests? Heb je dan geen Tests-tabel nodig, met Datum, Persoon, Intensiteit, HF waarden, etc?
In data Man: een referentiewaarde BMI kun je opzoeken met een formule als Vert.zoeken.
Om in de correctietabel makkelijk te kunnen Vert.zoeken is het handig om alle data onder elkaar te zetten.
Om in de (twee-dimensionale) tabel Referentiewaarden te kunen zoeken gebruik je een combinatie van de Vergelijken en Index formules. In de help vind je hier meer info over.

reactie op antwoord Frans

Beste Frans,

Alle formules werken omdat ze de gegevens halen uit de tabellen op hetzelfde werkblad. Ik wil echter de tabel met persoons/testwaarden/uitkomsten scheiden van de tabellen met data/waarden waarin gezocht wordt

Mvg Roland

Bijvoorbeeld: type in een cel
=SOM(
ga dan naar het andere sheet en selecteer het bereik, type tot slot een ) en enter
Resultaat bijvoorbeeld:
=SOM('Data Vrouw'!A3:A21)

verwerken SOM

Beste Frans bedankt voor je hulp.

Mbv onderstaande formule geef ik een tekstwaardering ( bijv laag) aan de VO2 max waarde die is gebaseerd op leeftijd en een getal waarde dit gebeurt middels index.
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(J$30:$S$81;VERGELIJKEN($F$20;$J$30:$J$81;0);VERGELIJKEN($F$16&"w";$J$30:$S$30));0)

De uitkomst wil ik graag zien in een sheet en de tabel dus in een andere sheet. Ik begrijp dat ik met de SOM functie data kan selecteren in de uitkomsten-sheet en kan koppelen aan de uitkomsten sheet.

Moet ik nu de SOM functie 3 x verwerken in bovenstaande formule; voor zowel de index met zijn kruisbereik, vergelijken horizontaal (waarde) en vergelijken vertikaal (leeftijd)?

Mvg Roland

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, ik heb - net als VenA in #2 - met een voorbeeld geprobeerd uit te leggen hoe je in een formule op Blad1 kunt verwijzen naar data op Blad2.
In jouw geval: type in een cel
=ALS.FOUT(INDEX(
en ga naar het andere blad en selecteer het bereik. Etc.

@pixcel
Wel een formule kunnen maken met de combinatie ALS.FOUT INDEX en VERGELIJKEN, maar niet een simpele bladverwijzing:shocked:

@reods6
Nog een poging: Maak dmv <Ctrl>+<F3> namen aan. Deze namen kan je dan in jouw formules gebruiken ongeacht in welk blad ze staan. Of werkt de formule die je gebruikt niet en wil je deze aanpassen? In jouw voorbeeld kom ik volgens mij nergens formules tegen? Dus een (gedeeltelijk) werkend voorbeeldje geeft misschien wat meer duidelijkheid. Lees ook nog eens de laatste zin in #2

Reactie

Beste Frans bedankt namens deze Digibeet. Het lukt nu wel. Bedankt voor je hulp. Ik laat deze topic nog even open omdat ik mogelijk nog andere vragen heb

Mvg Roland

Misschien is het wel aardig, voor diegene die nu of in de toekomst dezelfde vraag heeft, om even een voorbeeldje te posten met hoe je het opgelost hebt!

@pixcel
Wel een formule kunnen maken met de combinatie ALS.FOUT INDEX en VERGELIJKEN, maar niet een simpele bladverwijzing:shocked:
Beste VenA, kun je uitleggen wat je hiermee wilt zeggen en waarom je dit aan mij richt?

Hallo pixcel,

Hierbij sprak ik mijn verbazing uit dat de TS wel redelijk complexe formules kan begrijpen maar iets eenvoudigs als een bladverwijzing, die zowel jij als ik geprobeerd hebben uit te leggen, niet kon begrijpen. Ik ging er van uit dat jij deze verbazing ook zou hebben dus vandaar mijn opmerking.

up-date

Beste Frans en VenA,

Ik heb mbv jullie input mijn bestanden aangepast zodat het nu wel werkt. Ik werk nu aan de lay-out en wil ook uitslagen van testen gaan koppelen aan grafieken.

Bedankt en ik maar een dingen zeggen nav jullie opmerkingen; al doende leert men!Bekijk bijlage Testbatterij DEF.xlsx

niet rekenen bij een verschil kleiner dan 5

Beste Frans,

In het blokje testwaarden rg 29-30-21 wordt de GEM harfrequentie gebruikt als waarde om samen met het wattage een waarde op te kunnen halen uit een tabel. Bij een verschil echter van de waarde op rg 29 en 30 van minder dan 5 (hartslagen) rekent de formule niet. Heb jij enig idee waarom?

Bij voorbaat dank, RolandBekijk bijlage Testbatterij FYSIO-TEAM.xlsx

voorwaarde opmaak lukt niet

In het blokje tensie heb ik de waarde <100, 100-130 en >130 gekoppeld aan kleuren respectievelijk geel-groen-rood, Ik wil middels voorwaardelijke opmaak dat de bijbehorende cellen bij E15 en E16 dezelfde kleur krijgen als E14. Dat lukt me echter niet ze blijven alleen rood. wat doe ik verkeerd?

Mvg RolandBekijk bijlage Testbatterij FYSIO-TEAM.xlsx

Je hebt nu de inhoud van de cel gekoppeld aan de voorwaardelijke opmaak. Je zal dit middels een formule in voorwaardelijk opmaak moeten doen. vb
PHP:
=$E$14<100

Laat helpers niet puzzelen, wees specifiek in je vragen: rg 29-30-21 van welk blad? in welke cel staat de probleem formule? En haal de beveiliging van je bestanden.
Tip: richt je vraag niet aan één of twee personen, daarmee zou je jezelf wel eens tekort kunnen doen.

verduidelijking vraag

Beste lezers van dit forum

Mijn vraag betreft werkblad Astrandtest rg 29-30-31. Door de regels komt er een gem Hf te staan waardoor ook andere regels met formules input krijgen. Momenteel gebeurt er bij een verschil van 5 tussen rg 29-30, niets. Alhoewel de gem Hf (uitkomst 29-30) wel binnen een range valt in een tabel ( koppeling Hf-leeftijd-Vo2max)

Met sportieve groet, RolandBekijk bijlage Testbatterij FYSIO-TEAM.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan