Importeren e-mail adressen in Outlook 2007 vanuit Excel lukt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Elveo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Elveo

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2007
Het importeren van een adressenbestand gemaakt in excel 2007 (wel .xls) naar outlook 2007 lukt op zich wel, maar vreemd genoeg niet de kolom header e-mail adressen; alle gegevens per regel worden netjes overngenomen: naam, adres, telefoonnummers, maar niet de e-mail adressen.

In alle nood heb ik geprobeerd om access in te schakelen: dus het excel bestand eerst via access (2007 versie) inlezen, en saven, en dan vervolgens via de importeermodus van outlook het access database importeren: ook hetzelfde resultaat: alle de e-mail adressen worden niet geimporteerd

Excel bestand lijkt me niet corrupt: ik heb diverse excel bestandjes met contactpersonen geprobeerd

Misschien kan iemand me verder helpen, Thx

Als je het bestand in excel opent, worden de e-mailadressen dan wél als email-link weergegeven?
M.a.w. als je erop klikt opent je mailprogramma?

De veldnaam boven de kolom met mailadressen moet - letterlijk - zijn: emailadres

Laatst bewerkt:
Nee, het mailbestand opent niet als je op een email veld gaat staan en entert; de waarden zijn tekstvelden. Als je vanuit outlook 2007 je contactpersonen exporteer naar excel en dan bestand in excel opent, dan staan de cellen ook als tekstvelden en kun je deze ook niet doorlinken naar je email programma. Ook dan gaat het trouwens mis: outlook exporteren naar excel en vanuit excel hetzelfde bestand (na deleten van je hele contactpersonen groep) trachten weer in te lezen gaat vaak mis. Vaak, dus niet altijd; soms lukt het opeens. Zou het met grootte van excel programma te maken kunnen hebben?;het bestand is inmiddels circa 1200 regels groot
De veldnaam is 'Emailadres'; dus met hoofdletter E
Groet
Leo

Hoi,

Vaag probleem. Maak van de veldnaam eens E-mailadres
Je mag het excelbestand wel even doormailen, dan kijk ik ernaar.
teugem@gmail.com

Laatst bewerkt:
Hoi,

Vaag probleem. Maak van de veldnaam eens E-mailadres
Je mag het excelbestand wel even doormailen, dan kijk ik ernaar.
teugem@gmail.com

Allereerst sorry voor mijn late reply
Probleem lijkt te zijn opgelost;
Toch dank aan Teugem, want wat blijkt:
Bij het exporteren van Outook (contactpersonen) bestand naar Excel (beide 2007) gaat alles nog goed: in excel bestand staan gewoon de e-mail adressen die ik ook in outlook (onder contactpersonen) had. Maak ik vervolgens het outlook bestand leeg, en importeer ik het zojuist aangemaakte excel bestand weer in outlook dan gaat het dus fout, en worden de e-mailbestanden niet meegenomen: Je zou toch zeggen bestand exporteren en exact zelfde bestand (zonder het te openen) weer importeren moet toch geen problemen opleveren

Blijkt hem te zitten in de header: in outlook staat "E-mail", terwijl in het geexporteerde excel bestand "Email" staat. Mogelijk heeft het ermee te maken dat ondanks de outlook 2007 versie er staat: exporteren naar bestand (type): "Microsoft Excel 97-2003"

Ik heb in het excel bestand het streepje gezet, opgeslagen en vervolgens via importeren in outlook weer ingelezen en ... voila 't werkt
(Heeft me wel wat tijd en ergernis gekost hoor, één zo'n klein :evil: "-" teken)

Bedankt en gr

Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan