IMporteren eml bestanden IN OUTLOOK

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lupus

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
Hallootjes... Ik wil oude .eml bestanden IMPORTEREN IN Outlook 2013. Internet staat vol EPXORTEREN maar niet met IMPORTEREN binnen Outlook 2013!

De bedoeling is om een oude batch .eml bestanden in Outlook 2013 binnen te halen en te openen als naslag.

Dat moet toch mogelijk zijn?? We gaan er niet voor betalen zoals gesuggereerd door menig 'conversie pakket' wat gratis is te downen en maar half werkt. We betaalden al voor W10 en een duur systeem... we hebben geen put met schepgeld.

Alvast bedankt voor een werkbare oplossing die wél werkt.

If you've ever used Outlook Express, Windows (Live) Mail, Thunderbird, Lotus/IBM Notes or basically any mail client other then Outlook, chances are that you have some eml-files stored somewhere as well. While Outlook does support opening eml-files, it doesn't offer a way to import them into Outlook.

Dat is het eerste wat ik lees!
Maar goed, er staan 'tig' manieren op internet hoe je dat zou kunnen doen. Gebruik indien nodig Google Vertaling. Ik zou als de e-mails een normale naam hebben, ze gewoon in mappen in Verkenner gooien, immers er staat dat ze gewoon door Outlook te openen zijn.

Laatst bewerkt:
Is het niet met een macro te doen, die alle bestanden opent en opslaat?

EERST: Maak backups (minimaal 2) als je dat nog niet hebt van al je mailboxen in Thunderbird

Een paar methodes:
Heb je een email adres die ook IMAP ondersteunt?
Dan zet je die "aan" of maak er een aan in Thunderbird als dat nog niet gebeurd is....
Lokale offline mappen zul je als sub map in de inbox oid moeten kopiëren anders worden ze niet mee gesynct.
Kan zijn dat je toch evne het bewuste account eerst nog met IMAP ondersteuning aan moet maken.. alle mail vanuit de huidige POP account moet exporteren/importeren en dan on line nog syncen, zodat werkelijk al je mail ook online staat...
Bij POP hangt het van je instelingen af wat er in de in box en in de verzonden berichten komt te staan. Pure POP heeft nl meestal geen verzonden berichten online staan (allen bij Outlook/hotmail gebeurt dat wel bij mijn bij POP)
Vervolgens zet je voor Outlook voor exact het zeflde account ook een IMAP account op..
Klaar met instellen... starten ... en Outlook haalt alle mail binnen die je met Thunderbird ook had....
Als je veel mail hebt kan dat ff duren....

Klaar? Check of alles over is...
Klaar?
Maak NU ook backups (minimaal 2) van al je mailboxen in Outlook....

2e methode:
Maak een account aan in Outlook en maak daarin de mappen die je altij had.
Sleep de eml bestanden uit je oude Thunderbird mappen in de map van Outlook...
Je "importeert" net iets anders.... maar als het werkt...
Bij oudere Outlook versies ging de originele datum nog wel eens verloren... of het bij Outlook 2013 dat goed/fout gaat weet ik niet.
Toch gelukt?
Maak NU ook backups (minimaal 2) van al je mailboxen in Outlook....

Succes!

Laatst bewerkt:
Ok die laatste gaan we eens proberen...

Dank voor de tip!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan