Importeren pst.-bestanden geeft melding toegang geweigerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

everhart

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Berichten
362
Hallo allen,

Ik ben er van overtuigd, dat deze vraag al mogelijk vele malen is gesteld en beantwoord.
Daarom heb ik via googlen en de zoekfunctie van dit forum al vanalles ondernomen.
Vooral dit forum gaf wel zoveel hits op 'importeren' en na lezing van enige threads vond ik niets, dat ik nu maar gewoon deze vraag stel, in de hoop, dat ik een antwoord krijg, wat helpt, want ik zie door de bomen het bos gauw niet meer.

Ik heb sinds kort 2 pc's, beiden via een router aangesloten op internet. Hierdoor kan ik tegelijk internetten.
Nu wil ik emails importeren van de ene naar de andere pc.
Ik bewandel de gebruikelijke weg in MS Outlook om dit te bewerkstelligen.
Via 'Mijn netwerklocaties' blader ik op een gegeven moment naar de gedeelde map Outlook van die andere pc, om deze te openen en klik dan op 'Volgende'.

Dan krijg ik de melding: De toegang is geweigerd. U hebt niet voldoende bevoegdheden voor het opnenen van het bestand .....pst.

Ik heb al geprobeerd dit te verhelpen, door in de betreffende map in die andere pc via 'Delen en beveiliging' in het tabblad 'Delen', aan te klikken: 'Van deze map een gedeelde netwerkmap maken', maar helaas, de weigeringsmelding blijft.

Wat nu te doen? Ik bedoel, dit moet toch een fluitje van een cent zijn?
 
Kan het zijn dat er een Outlook open is, die dat PST bestand 'bezet' houdt? Je zou je mails ook kunnen exporteren naar een PST-bestand, branden op een cdrom en vervolgens importeren op de andere PC. Op die manier weet je zeker dat het bestand toegankelijk is.
 
Inmiddels ben ik wel wat wijzer geworden.
Ik heb het maar opgelost via externe harddisk.
Maar wie weet moet je eerst het in de gedeelde map van de doelpc geplaatste bestand weer uit die gedeelde map verplaatsen naar een plekje in de betr. pc?
Nog niet geprobeerd.
Ik ben uberhaupt nog niet helemaal klaar met die gedeelde mappenwerking, vrees ik.
Waarom krijg ik, als ik een bestand op de ene pc in of bij de 'Gedeelde documenten' zet , in de andere pc alleen maar de 3 lege standaard gedeelde mappen (afbeeldingen, muziek, video) te zien en nog niet de daarin of daarbij verplaatste bestanden?
Ik moet nl. dan eerst links op 'Mijn netwerklocaties' klikken, vervolgens krijg ik 2 mappen 'Sharedocs'(oude en nieuwe pc) te zien en door te klikken op de betr. map, krijg ik pas het verplaatste bestand (in of bij weer die 3 standaardmappen) te zien.
Ook krijg ik, als ik de hele mappenstructuur van mijn pc uitklap, wel 3 keer dezelfde gedeelde documenten 'Afbeeldingen, muziek en videos' met dan weer wel, dan weer niet eventueel andere bestanden erbij, te zien.
En wel onder:
1. Deze computer>Gedeelde documenten
2. Mijn netwerklocaties>Volledig netwerk>Microsoft Windowsnetwerk>MSHome>Shardocs
3. Mijn netwerklocaties>Sharedocs

Dus 3 keer. Volgens mij heb ik iets niet goed ingesteld.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan