importeren van CSV button naar automatisch

• Onderwerp starter Onderwerp starter tepke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tepke

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
Hoi

dagelijks maar mijn logistieke systeem s' nachts een csv file
Ik heb op dit moment heb ik een button waarmee ik de csv file kan importeren in mij access database. werkt naar behoren.

de databases wordt door meerder mensen gebruikt en de eerste gebruiker moet s' morgens de csv importeren. lastig en moeilijk te realiseren. (maar wanneer ben je de eerste)

Ik wil dit automatiseren. Ik speel met de gedachte om dmv een datum het systeem automatisch een update te laten uitvoeren. Bij het opstarten van de databases moet hij dit uitvoeren
is datum ouder dan vandaag dan importeren anders niets doen.

bij excel kan ik naar een cel verwijzen een daar de datum inzetten en daarmee controleren

wat ik wil is dat ik een datum gegeven op een plaats kan neer zetten en ook weer ophalen, om vervolgens te zien of dat het systeem al is geupdate

welke procedure kan ik het best volgen? tabel maken? voor een datum?

mijn bedachte procedure
datum uit tabel halen
is datum kleiner dan vandaag -> importeren ->anders niet importen
datum uit tabel verwijderen
datum van vandaag in tabel zetten
einde procedure

is dit een goede oplossing?
mijn kennis is nog niet zo groot

als vast bedankt

marc

Geen geweldige oplossing als je alleen met de huidige datum wilt vergelijken. Ik neem aan dat je ook wilt controleren of de csv al is geïmporteerd, en dat doe je dan door in de procedure de importtabel te openen en de laatste importdatum op te halen en te vergelijken met vandaag. Daar heb je dus geen losse tabel voor nodig.
Zelf zou ik of een aparte db maken voor de import (als je een FE-BE gebruikt is dat geen probleem) en die koppelen aan een Scheduled Task. De db bevat dan uiteraard een AutoExec macro die de importprocedure start en daarna de db sluit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan