importeren van CSV

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankie59

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2008
Goedemiddag, ik heb een database, waarbij ik een csv bestand importeer.
Er zit een kolom bij met artikelomschrijving. Deze bevat gemiddeld 700 tekens.
Na importeren heeft het veld nog maar een kleine 300 tekes en wordt afgekapt. Ik heb de velden al op tekst,memo geprobeert, maar niets helpt.
Als ik de opdracht handmatg uitvoer, dan lukt het wel,maar dan kan ik hem niet automatisch laten doen. Ik kan de opdracht alleen als outlook taak opslaan, maar dat is ook omslachtig.

Weet iemand hoe ik dit kan regelen.

Als ik weet hoe ik de outlook taak op kan roepen en deze in vba kan zetten, ben ik er ook.

Alvast bedankt,

Frank

Bij importeren kun je aangeven of je in een bestaande tabel wilt importeren, of een nieuwe tabel. Als je een bestaande tabel gebruikt met een memoveld, zou het moeten lukken.

Hallo OctaFish,
Zo dacht ik ook, omdat tekstvelden maar 255 tekens bevatten, had ik er memovelden van gemaakt.
De csv die ik importeer is ook "memo".
Als ik het handmatig doe en ik maak een nieuw tabel dan gaat het wel. Maar ik wil dit onder een knop hebben zitten, dus eigenlijk code.
Ik kan hem dan wel opslaan als outlookopdracht, maar das omslachtig.
Ik heb nu een bestaande tabel met een veld als "memo" en daar voeg ik via een query het csvbestand aan toe. In het csv bestand staat het veld op memo en dan werkt het wel, maar hij kapt af tot ongeveer tot 300 tekens.
Doe ik deze handeling, maar ik laat een nieuwetabel maken, dan kom ik veel verder.
Dus als ik je goed begrijp moet het kunnen met een query op deze manier?
Ik heb ergens gelezen dat als je dit handmatig doet je tot 65000 tekens kunt en anders tot 11000, maar ook dat haal ik niet.
Maar als je zegt dat het via een query kan, ga ik het nog eens proberen morgen. ik laat nog wel weten.

Alvast bedankt

fijne avond

Heb je wel een importspecificatie gemaakt en vastgelegd? En heb je die in de VBA code gebruikt?

Nee, ik zie wel dat ik de velden van het importbestand kan veranderen en dit een naam kan geven en opslaan. Maar kan dit niet oproepen of zichbaar maken.
Ik ben er nu achter als ik het handmatig doen, dan gaat het helemaal goed en krijg ik alle tekens.
Dus als ik deze importhandeling in een macro zou kunnen zetten dan kon ik de opdracht onder een knop zetten. Dat zou ideaal zijn.

Ik heb ook gekeken bij importbestanden opslaan, dit gaat ook goed, bij uitvoeren gaat dit ook goed, alleen moet ik dan echt in access werken om dit uit te kunnen voeren, anders is de knop niet beschikbaar.
Dus hij slaat het wel op maar ik weet niet hoe ik hem kan oproepen, kopiëren en dan achter een knop hangen.

als dat zou lukken, dan zou ik er zijn.

ik gebruik access 2007.

alvast bedankt

mvg Frank

Hallo OctaFish,

Ik denk dat ik eruit ben.
Ik heb nu een macro gemaakt met opdracht uitvoeren. Hiermee kan ik alle import en export opdrachten oproepen en uitvoeren.
Hiermee kan ik uit de voeten.

Toch bedankt.

MVg
frank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan