importeren van gegevens andere client .contact enz.

• Onderwerp starter Onderwerp starter sdr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sdr

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2001
Een kennis van mij heeft een nieuwe laptop moeten kopen omdat de aoude stuk is gegaan.
Maar er zijn wel bestanden gesaved, maar daar hebben we een probleem mee om die weer te importeren.

Er zijn verschillende .pst gemaakt en die lukken wel.

Maar er is ook een map met contactpersonen gemaakt welke de extentie .contact hebben.
Maar hoe kan ik die nu importeren in een ander programma.

Het zijn meer dan 1000 adressen, dus om dat handmatig te doen is gewoon niet te doen.

Hoe kan ik die toch nog weer in een mail programma zetten, zoals outlook of b.v. dream mail.

Hoi,

Nou nou, je maakt een antwoord wel moeilijk ..... :confused:
Je geeft geen enkele informatie over die 'nieuwe' laptop:
Welk besturingssysteem, welk mailprogramma .... etc.

Maar goed, ik ga ervan uit dat het om een laptop gaat met Win7 ..... ?
En dat op de 'oude' Vista heeft gestaan?

Ook in Win7 heeft iedere gebruiker een map 'Contactpersonen'
Je kunt die map ook nog steeds terugvinden via de verkenner in Win7
Daar kan je al die contactpersonen met de extensie .contact naartoe kopiëren.
Je kunt ze vervolgens importeren in Windows Live Mail

Bijlagen

• Contacts.jpg
    Contacts.jpg
    55,5 KB · Weergaven: 81
Laatst bewerkt:
Idd, gaat het om een laptop met win7.

idd heeft zij windows mail gebruikt met vista.
dat bestaat niet meer in windows7 ,dat is windows live mail geworden.

Dus ik moet eerst die .contact bestanden in de map zetten met contact personen om er weer gebruik van te maken.

Maar wat nu als zij dat windows live mail niet meer wil gebruiken , maar office outlook of een ander programma.
Kan ik die adressen dan opslaan als een wab bestand zodat je het kan invoeren in office outlook, want die zit die .contact niet staan.
Net als dream mail die ziet die .contact ook niet staan.

Bedankt voor je reactie

Nee, dat klopt.
Net zoals een 'wab'-bestand trouwens, want dat is geen outlook-bestand, maar een oud windowsbestand (Windows Adress Book) dat weliswaar door Outlook Express, maar niet meer door Outlook, WindowsLiveMail, of wat dan ook wordt ondersteund.

Je zou het nog kunnen oplossen met een computer met Vista én Outlook (dus niet Outlook Expres voor alle duidelijkheid want het lijkt erop dat de ganse meuk hier op Helpmij zich daarin vergist zo langzamerhand ....) erop, waar je nog even gebruik gebruik van maakt:
- Zet op een Vista-pc de .contact items in de map contactpersonen van een gebruiker.
- Ze zijn dan als het goed is te zien in Windows Mail (voor alle duidelijkheid opnieuw, dus NIET WindowsLiveMail ....)
- Vervolgens kan je ze importeren naar Outlook.

.... etc. etc.

Ook kan je de contactpersonen van daaruit exporteren naar een CSV-bestand voor andere mailprogramma's; dit gaat vaak echter mis vanwege de veldnamen die niet overeenkomen, maar dat is in een spreadsheetprogramma op te lossen .....

Laatst bewerkt:
Ik ga die optie van vista uitproberen, want heb hier een laptop met vista staan.

Dus als ik het goed lees en begrijp.
Zet op een Vista-pc de .contact items in de map contactpersonen van een gebruiker,
Daarmee bedoel je natuurlijk dat ik dat invoer via windows verkenner.

Bedankt voor de tip.

Daarmee bedoel je natuurlijk dat ik dat invoer via windows verkenner....

Helemaal .... je kopieert al die items gewoon naar de map contacpersonen onder de naam van de windowsaccount via de verkenner.
Als het goed is staat er al minstens eentje in die map ....

Klopt, er staat 1 gebruiker.contact in.

Ik ga het morgenochtend uitproberen.

Nogmaals dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan