Importeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjors12

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2010
Hoi,

Vanuit een *.xls bestand wil ik gegevens importeren in Access, in een nieuwe tabel. Nu heb ik in excel een kolom met huisnr. + toevoegingen. In Excel geef ik de deze tabel de notatie tekst. Als ik de gegevens importeer via de wizzard in access, krijg ik te zien dat het veld een gegevenstype "dubbele precisie" krijgt. Hierdoor worden alle toevoegingen niet geïmporteerd en genereerd het systeem een foutrapport.
Als ik daarna in Access de waarde van het veld wijzig in tekst. lukt het mij niet om alleen dit veld te synchroniseren met de tabel in Excel. Heeft iemand hier een oplossing voor, zodat ik niet alles handmatig hoef over te nemen.:(

Alvast bedankt

Je kan de tabellen ook vooraf in acces zetten toch ?
Als de kalomkoppen hezelfde zijn importeert hij ze goed.
Als alles goed staat ingesteld, ken je anders een stukje exel posten ?

gr

Laatst bewerkt:
Als je vanuit een (vast) Excel bestand wilt importeren, kun je het beste eerst een Importspecificatie maken. Hierin geef je op welke eigenschappen de verschillende velden moeten krijgen. Als je de Importwizard gebruikt, en in een vervolgstap op de knop <Geavanceerd> klikt, kom je in het scherm waarin je de importspecificatie kunt vastleggen, en bewaren.
Vervolgens kun je (bijvoorbeeld op een formulier) een knop maken die de import vanuit Excel aanroept met behulp van de importspecificatie, zodat de volgende imports automatisch goed gaan.

bedankt voor jullie reacties.
Ik heb beide mogelijkheden geprobeerd. Als ik eerst tabbellen aanmaak en daarna de gegevens er in wil plaatsen krijg ik een foutmelding dat de import is mislukt. De foutmelding geeft ook niet aan waarom.
Ik heb daarna geprobeert om via de importwizzard in Excel al aan te geven dat het een tekst bestand is dan worden de waardes goed opgeslagen en kan ik het inderdaad wel goed importeren in Access. Heb je evt. ook een mogelijkheid hoe ik een knop kan maken die de import vanuit Excel kan aanroepen.
Alvast bedankt. Tot zover heb je me super geholpen

Je kunt bijvoorbeeld op een formulier een knop maken, die je bestand importeert:

Code:
Private Sub cmdImportRegulier_Click()

DoCmd.SetWarnings False
sUser = Environ("Username")
sFile = "C:\Documents and Settings\" & sUser & "\Bureaublad\ImportRegulier.xls"
DoCmd.TransferSpreadsheet acImport, acSpreadsheetTypeExcel9, "ImportRegulier", sFile, True
DoCmd.SetWarnings True

End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan