improper CPU speed

Status
Niet open voor verdere reacties.

sherida

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Hai
Tja, nu ik hier toch ben drop ik gelijk even alle vragen die ik heb..baat het niet dan schaadt het niet:o Ken niemand in mn omgeving die hier verstand van heeft helaas..

Ik heb mn pc nu een jaartje of 4 en een paar keer per jaar bij het opstarten krijg ik een (BIOS?) scherm met een melding during the last ?? your system hung for an improper CPU speed. Er staat dan 2000 geselecteerd en bij gebrek aan kennis laat ik die maar weer staan en dan lijkt er niks aan de hand, tot ik een tijd later weer zo'n melding krijg.

Kan iemand me uitleggen wat dit betekent/ wat ik eraan moet doen?

mijn dank is groot:)

de hele melding is toevallig:
During the last boot up your system hung for an improper CPU speed setting. Your system is now working in safe mode. To optimize the system performance and reliability, make sure the CPU speed conforms to the specification of you CPU.”
?

Dat zou heel goed kunnen ja. Kan m zo niet tevoorschijn toveren maar volgens mij is dat m:thumb:

ik heb die melding gewoon even in Google gezet en kwam op een aantal sites uit.
Zowiezo is het volgens mij een BIOS probleem. Welk type moederbord heb je?
Misschien eens tijd voor een biosupgrade?

Je geeft aan dat het een maar een paar keer in het jaar gebeurd.
Op zich kun je het dan ook wel laten leven :)

zo'n melding kan uiteraard meerdere oorzaken hebben (helaas :mad: )
maar staat in je bios de cpu instelling op automatisch?
Komt de melding op het moment dat je het systeem niet netjes hebt afgesloten of wanneer je net een bepaald programma hebt uitgevoerd?

in deze url is ook iemand daar naar aan het zoeken met jouw melding.
http://forums.techguy.org/hardware/477076-improper-cpu-speed-setting.html

Ik heb dit probleem ook, bij mij komt de PC tot het scherm "Uw instellingen worden geladen".
CPU-speed staat goed.
Ik durf de PC niet meer uit te zetten, want het opstarten blijft moeilijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan