• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

In één cel tijden van elkaar aftrekken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Haije

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2009
Berichten
4.316
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 2016 Professional Plus en Office 2010 Home & Student
Goedemorgen,

als ik in een cel opgeef
Code:
=9:32-0:12
dan verwacht ik dat er in de cel komt te staan 9:20.

In plaats daarvan krijg ik de melding dat er een fout in de formule zit.
Foutmelding tijden van elkaar aftrekken.png
Wat verder opvalt is, dat boven rij 9 en onder rij 32 een blauwe lijn verschijnt; het lijkt er op dat de rijen 9 t/m 32 geselecteerd zijn.
Het werkt wel goed al ik niet de tijden in de cel type, maar verwijzingen gebruik naar andere cellen waar de genoemde tijden staan.
Is er een manier om dit toch werkend te krijgen?
 
Excel weet op die manier niet dat het om tijdwaarden gaat. Dat moet je dus eerst regelen.
Zet de cel eigenschap op Tijd en gebruik dan dit:
=TIJDWAARDE("9:32")-TIJDWAARDE("0:12")
 
je zou het niet verwachten maar dit werkt ook

="9:32"-"0:12"
 
Dat had ik inderdaad niet verwacht, en daarom ook niet getest ;)
Dat maakt het wel een stuk eenvoudiger qua typewerk.
 
heren edmoor en VenA,

jullie bijdragen maken het inderdaad mogelijk om in één cel twee tijden van elkaar af te trekken; daarvoor bedankt!
Zoals @edmoor al opmerkt is de oplossing van @VenA aanzienlijk eenvoudiger qua typewerk, maar mijn conclusie is (voorlopig) dat dit beter te doen is door de tijdswaarden in aparte cellen te zetten en dan met verwijzingen te werken.
 
Ik hoef je er toch niet op te attenderen dat de vraag even op opgelost gezet moet worden:)

maar mijn conclusie is (voorlopig) dat dit beter te doen is door de tijdswaarden in aparte cellen te zetten en dan met verwijzingen te werken.

Het '(voorlopig)' kan je gewoon doorstrepen. Gebruik altijd celreferenties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan