In één mail meerdere mensen benaderen zonder dat ze dit kunnen zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gezellig

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2012
Dag allemaal,

Ik ben bezig met het schrijven van een ondernemersplan en hiervoor moet ik marktonderzoek doen.

Ik wil in groepjes van circa 10 emailadressen (ben bang dat het anders wordt gezien als spam) mensen een email sturen, zonder dat ze dit van elkaar kunnen zien. Het moet zo persoonlijk mogelijk overkomen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan doen ?

Alvast vriendelijk dank !

Als je via bcc je adressen ingeeft blijft alleen de hoofdontvanger zichtbaar

bcc betekend blind carbon copy, dat zegt voldoende... suc6

Toch niet, althans dat denk ik.
Als ik namelijk mensen ga bcc-en, dan ziet iedereen de persoon die de email als eerste ontvangt. M.a.w. het wordt niet persoonlijk. Ze krijgen immers een kopie.

Zet in het "Aan" veld dan je eigen email adres.

Dan blijft het nog steeds een kopie en word het geen persoonlijke mail.

Als je echt "persoonlijke" mail wilt versturen zul je iedere ontvanger apart een mail moeten sturen.

Waarschijnlijk wil je dat alle ontvangers hun eigen naam bij "geachte heer Janssen" zien staan, of niet...?

Ps,

welkom op Helpmij...

Laatst bewerkt:
Dank je wel !

Nou zover hoeft het wat mij betreft ook niet te gaan hoor. :)

Ik maak er gewoon ' Geachte heer of mevrouw ' van.

Dus het wordt een standaard mail aan meerdere personen, zonder dat het een kopie is.

Zo ver als snijworst voorstelt kan wel hoor.
Daarvoor is de "samenvoeg" functie in Word.
Maar dan heb je inderdaad mails die per stuk moeten worden verstuurd.

Mmmm dan blijf het een helskarwei. Ik ben benieuwd of er ook andere mogelijkheden zijn. Per stuk een email versturen voor een marktonderzoek, is eigenlijk niet te doen. Maar ja, aan de andere kant; als het niet anders kan, dan houdt het op. Baal hier wel van, maar wel bedankt voor de hulp ! :)

Als je toch ' Geachte heer of mevrouw ' gaat gebruiken dan is de BCC optie het makkelijkst.
Maak er dan wel ' Geachte heer, mevrouw ' van.

Als iedereen hetzelfde mail krijgt met daarboven dezelfde aanhef zonder dat ze kunnen zien dat er ook andere ontvangers zijn is het inderdaad een kopie, maar ik zie nog steeds het probleem daar niet van...

Voor zover ik kan zien, krijgt de BBC-er wel de gegevens en naam te zien van degene die onder 'Aan' staat. Ik heb dit zojuist getest. Ook al benader je iedereen via BCC, dan nog blijft de 1e persoon zichtbaar.

Ik kan zowieso een kopie naar mezelf sturen, dan krijgt iedereen alleen mijn emailadres te zien.

Maar toch; mensen zien dat het niet alleen aan hun gericht is. Dat vind ik jammer.

Weet je......ik ga de gok gewoon nemen. Ik kan onmogelijk honderden mails individueel gaan sturen.

Het "Aan" veld mag je bij gebruik van BCC denk ik ook leeg laten.

Ja, dat klopt. Dat had ik al getest. Toch bleef de naam van de eerste bcc-er zichtbaar. Vreemd, maaaar.......ik heb nu toch gewoon een BCC mail verstuurd. Allemaal BCC-ers. hahaha
Morgen overleggen met mijn adviseur. Misschien heeft zij wel een idee.
Bedankt voor je hulp !
Ik ga nu maar eens eten en wat lampjes aandoen. Ik ben al zo'n beetje 7 uur achter elkaar bezig.

Leerzaam dagje dus ;)
Probeer eens een ; als eerste BCC-er.

Ik gebruik Thunderbird. Naast de 1e ontvanger staat [aan] met een pulldown. Daarmee kan ik er dan [bcc] van maken, dus de [aan] is dan sowieso niet meer in beeld. Als ontvanger zie ik dan "[aan] niet-openbare ontvangers". problem solved lijkt me...

bcc.jpg

*edit*
nog een schermdumpje
ontv.jpg

Laatst bewerkt:
Bcc toevoegen aan de adresbalk van Outlook 2003

Hoe kan ik Blind carbon copy toe voegen aan de adres balk van Outlook 2003? Bij voorbaat dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan