in één record een hele lijst plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

isabellebo

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2008
Voor een database over opleidingen wil ik verschillende personen aan één opleiding kunnen koppelen.

In de tabel zou dus een kolom 'Datum opleiding', een kolom 'Soort opleiding' en een kolom 'ingeschreven personen' moeten staan, waarbij dan alle personen die in die opleiding worden verwacht, staan. De personen worden uit een 'contactenlijst' geselecteerd.

Is mogelijk om een lijst aan een record te verbinden? En zo ja, hoe doe ik dat dan?

Wat jij wilt krijg je voor elkaar door een pivot query/table te gebruiken.
Kijk in de Access help of op het internet.

Op het internet vind ik alleen info over het gegroepeerd weergeven in een pivot table. Ik wil de data niet alleen zo weergeven, ik wil ze zo aan elkaar koppelen.

Bijvoorbeeld: een tabel opleidingen, een tabel bedrijven en een tabel leerlingen. In een vierde tabel wil ik uit die drie tabellen 'facturaties' kunnen kiezen: ik wil dus één factuurnummer aan één opleiding aan één bedrijf aan meerdere leerlingen kunnen koppelen.

Is dit mogelijk met een pivot table en hoe? Waar vind ik daar meer informatie over?
Alvast bedankt!

Je vraagstelling veranderd ineens 90 graden.

Waar je het nu over hebt is het normaliseren van je database. De facturaties kan je maken als er een relatie bestaat tussen de drie tabellen.

Het zal eenvoudiger worden als je een voorbeeld database post.

Sorry als ik mijn vraag niet goed stel. In deze "hier" vind je een voorbeeld, een heel eenvoudige versie van mijn grote databank.

In de databank zitten vier tabellen: baasjes, hondjes, opleidingen en inschrijvingen. In de tabel inschrijvingen worden de baasjes, hondjes en opleidingen aan elkaar gekoppeld. Een baasje kan immers aan een opleiding deelnemen met een hond en aan een andere opleiding met een andere hond deelnemen. En sommige baasjes kunnen ook deelnemen met twee of drie hondjes. Per rij geef ik een factuurnummer.

Nu wil ik weten of het mogelijk is om aan een rij (1 baasje, 1 opleiding), meerdere hondjes te koppelen.

Alvast bedankt voor jullie hulp, en hopelijk is het mogelijk wat ik hier vraag :thumb:.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je een facturatie tabel op moet nemen waarin je ook bijhoudt of de factuur verstuurd/betaald is. Je facturatie query is een stap in de goede richting alleen denk ik niet dat jouw vraag (uniek factuurnummer) met een query is op te lossen.

Als je een factuur tabel maakt met een Autonummer veld als ID (dat kan je factuurnummer worden) dan kan je met die facturatie query records inserten in de factuur tabel. als die nog niet bestaan.

Van daar uit kan je dan verder werken.

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan