in access etikketten met andere maatvoering zelf aanmaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

perryvg

Verenigingslid
Lid geworden
5 nov 2009
geachte mede forumleden.

ik heb bij een duitse supermarkt een tijdje geleden een pakketje etiketten gekocht met de maatvoering 70mm x 37 mm, 3 breed en 8 omlaag(op A4).
ik heb geprobeerd in access onder etiktten een raport te maken.
onder zelf aanpassen van etiketten kom ik er niet goed aan uit hoe ik de maten moet aanpassen.
als ik de maten 70mm x 37 mm invoer en de rest op 0 zet kom ik maar naar uitprinten tot de eerste 2 sticker.
waarschijnlijk moet ik ook ergens marges invoeren, maar weet niet welke ik moet gebruiken.

bij voorbaat dank voor het antwoord, en mocht de vraag al eens gesteld zijn.
ik heb al een paar dagen aan het zoeken geweest maar kon geen goed omschrijving of antwoord vinden.

Groetjes Perry

Je moet om te beginnen in je rapport aangeven hoeveel kolommen je gebruikt (3) en hoe de vulrichting moet zijn. Dat laatste is voor de werking overigens niet van belang. Wat wel belangrijk is: de maten van je etiket (70mm x 37mm) passen waarschijnlijk niet door je printer, tenzij je een printer hebt die randloos kan afdrukken. Maar 3*70 = 21 cm, en dan heb je dus geen linker- en rechter marge. Meestal is dat bij een printer iets van 0,4-0,6 cm. Dus krijg je maar 2 etiketten i.p.v. 3. Je moet dus rekening houden met een verlies in mm. Is op zich ook niet zo erg, want je zult nooit tegen de rand van het etiket aan willen afdrukken. Dus reken de maten die je hebt eerst goed uit en pas de detailbreedte daarop aan.

octofish
bedankt voor je info,
heb nu wat dingen gevonden.
ga er verder mee stoeien.
zal de vraag voorlopig sluiten want ik denk dat ik er nu wel aan uit kom.

Perry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan