In- and external cache vs Cpu cache L1&L2

Status
Niet open voor verdere reacties.

BButs

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
Om mijn bios te updaten moet ik, voordat ik de flash uitvoer,
de opties EXTERNAL CACHE en (CPU) INTERNAL CACHE op Disabled zetten. Dit alles volgens deze instructies
Nu heb ik een Phoenix Award bios en daar kan ik deze items nietvinden. Betekent dit, dat ik dat kan negeren of heeft het een andere naam.
Het enige wat ik kon vinden dat er op leek was CPU cache L1&L2
Is dat hetzelfde? of juist niet? Ik kwam er bij het zoeken op internet niet uit (Wikipedia)
Wie kan mij hierover duidelijkheid verschaffen. Ik wil de bios flash erg graag laten lukken en dit lijkt me een belangrijk onderdeel.
Bij voorbaat mijn dank.
BB

Waarom wil je je BIOS uberhaupt updaten? Voor de gein of is het echt nodig omdat iets niet werkt? Als het niet nodig is moet je het sowieso niet doen.

En nee, die L1 en L2 caches zitten in je processor, die kun je niet uitschakelen. Lijkt mij dat je het gewoon kan negeren wat betreft die melding.

Ik heb mijn computer opgewaardeerd met een cpu van 2.6 (was celeron 1.7)
Nu is dit Bios geschikt voor 400 FSB en het nieuwe Bios verbeterd de FSB naar 800
Nu draait de computer maar op 1.3 Bovendien heb ik sinds de veranderingen regelmatig bosd schermen en blijft mijn computer bij het opstarten regelmatig hangen.
Ik, heb zowel memtest gedraaid als SisoftSandra en daar kwam niets naar voren wat op problemen met het geheugen wees.
Ik heb namelijk ook 2 geheugenbankjes bijgeplaatst zodat mijn totaal geheugen naar 1 GB is gebracht.
Maar zoals gezegd heb ik sindsdien problemen .
Vandaar dat ik hoop dat deze bios update soelaas brengt.
BB

:D
Welnu, ik heb het Bios geflashed zonder de CPU L1 en L2 cache uit te schakelen.:cool:
Alleen de setup defaults in het Bios geladen en toen geflashed.
Alles is zonder problemen gegaan dus heb ik nu een nieuw Bios.
Ben er helemaal blij mee dat het zonder problemen is verlopen.
Bedankt allen voor de hulp en reacties.:love:

BB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan