in BIOS: verkeerde CPU-speed

Status
Niet open voor verdere reacties.

harryblue

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Berichten
381
mijn pc komt niet verder dan de BIOS waar een foutmelding wordt gegeven dat er een verkeerde CPU-speed is aangetroffen en dat de pc daarom de vorige keer is vastgelopen....

de CPU-speed staat op 1666 mHz en dat klopt ook gewoon, dus ik wil de bios uit (opslaan en afsluiten) maar dan start de pc niet op maar schakelt hijzichzelf uit (groene power-lampje blijft aan)

iemand een oplossing ?
 
Asus weet het beter.

Beste harry uit gaatjenixan,

Asus heeft voor de experimenteerders onder ons er voor gezorgd dat als we de kloksnelheid te hoog instellen hij de boel niet molt, maar gewoon dienst weigert, waarvoor hulde.

Voor ik iets zinnig kan zeggen moet ik eerst nog wat waardes hebben zoals fsb en welke vermenigvuldig waardes je gebruikt.

Laat hem maar eens booten met defaults, je kunt later altijd nog verder opschroeven.

Groet,

Eric.
 
ja met defaults heb ik al geprobeerd...
maar die 1666mhz is echt wel goed das gewoon de snelheid die hoort, heeft het al meer dan een jaar goed gedaan.
 
Maar wat was toen je multiplier

Blijkbaar lust hij het nu niet meer.

Multiplier veranderd ??

Welke snelheid haalt hij wel en wat is je FSB.
 
wat is fsb?
en wat is de multiplier?
ik heb niks veranderd

1250 werkt wel...
 
FSB= Front Size Bus (simpel gezegd is dit de snelheid waarmee de processor met het geheugen/ videokaart etc kan communiceren)

Multiplier = Vermenigvuldigingsfactor

Nu moet je de FSB en Multiplier zo instellen dat je op de 1666Mhz komt. De formule is FSBx Multiplier= Processorsnelheid. Dus stel dat je moederbord een FSB heeft van 166, dan dien je de multiplier op 10 te zetten. (166x10= 1660) Als het goed is, kun je dit ergens in je biossettings allemaal terug vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan