• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

In book 1, de waarde uit kolom D van book 2 tonen indien waarde = X in kolom C

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skillz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 feb 2007
Hoi,

Het is nogal ingewikkeld uit te leggen en daarom ook moeilijk op te zoeken.
Om de basis van mijn probleem uit te leggen hierbij een fictief voorbeeld:
Ik heb 2 workbooks.
Workbook A bevat de kolommen "dienst" en "geschreven uren p/w (elke week in een andere kolom)."
In Workbook B wil ik het aantal uur weergeven die bij een bepaalde dienst hoort. De rij waarin de diverse diensten voorkomen verschilt, dus ik kan geen gewone link maken.

Voorbeeld: Indien in kolom C "support" staat, geef dan de waarde weer die in kolom D staat.

Binnen 1 workbook lukt het me wel middels =INDEX(C4:F8,MATCH("support",$C$4:$C$8,0),2) maar het lukt me niet om het tussen 2 workbooks te doen.:confused:

Kan iemand mij helpen?

Greetz,

Skillz.

Bijlagen

Niemand???

Hoi....
Ik zie 28 views en niet één reactie!...:(
Blijkbaar is mijn probleem zelfs voor de super experts van dit forum iets te veel van het goede...

Jammer....

Toch bedankt.

Greetz,

Skillz.

Binnen 1 workbook lukt het me wel middels =INDEX(C4:F8,MATCH("support",$C$4:$C$8,0),2) maar het lukt me niet om het tussen 2 workbooks te doen.:confused:

De werkwijze is hetzelfde, alleen moeten beide bestanden geopend zijn om de waarde te kunnen uitvragen.

De werkwijze is hetzelfde, alleen moeten beide bestanden geopend zijn om de waarde te kunnen uitvragen.

Allereerst bedankt voor je input! Helaas betekent jouw antwoord voor mij dat ik het op een andere manier zal moeten proberen. Eigenlijk heb ik namelijk meerdere "workbooks" waaruit ik deze info wil halen en in één sheet wil zetten. (Misschien had ik dat moeten vermelden maar heb dat niet gedaan om het verhaal simpel en bij de basis te houden, sorry) Het is niet echt werkbaar om al die andere workbooks eerst open te zetten. Ik zal blijkbaar dus een andere methode moeten zoeken....:(

Ideeen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan