IN-CD hoe werkt dit ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tilburger

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2001
Goededag,

vraagje:

Ik heb een aantal CD-RW aangeschaft om deze te gebruiken als data cd's.

Nu werkt het heel prettig met het programma IN-CD, ik kan deze cd's dus gebruiken als extra schijfruimte, maar nu komt het:

Ik dacht even een stukje software van mijn PC op de CD te plakken en dit stukje software eventjes op mijn kinderen hun PC te zetten.

Dus dat lukte mooi niet. Ik dacht dat dat misschien kon komen omdat daar geen software van IN-CD op stond dus ook daarop geïnstalleerd................maar nu werkt het nog niet ?!?!??!Wie ???

WAAROM werkt het niet, wat lukt er dan niet, welke (fout) melding komt er........... ?

als je incd op die 2e pc helemaal correct hebt geinstalleerd, dan zou dat moeten lukken..........

Herinstalleer incd nog eens op die 2e pc.

Welke Windows versie gebruik je en wellicht nog belangrijker : zit er in die 2e pc een andere processor dan in die 1e (merk ???)

Het kan tog niet dat een cd-speler een cd-rw niet kent of het moet wel een hele oude cd-speler zijn snap het niet maja. Anders hang je de computers aan elkaar vast in een netwerk en dan mappen enzo delen en dan installeren?

Groetjes,

In mijn ogen heeft de installatie met succes plaatsgevonden op beide pc's.
Op de ene PC staat winME en op de andere staat Win98

zou het dat zijn ?
welk type processoren het zijn zou ik niet weten.......hoe kom ik daarachter ?

de een is een pentium, de ander is een, tja hoe heet die ook alweer ?? In ieder geval geen pentium.

Ik probeer de zojuist even de cd nog in de eerste PC te doen om te kijken of ik daar de cd wel kan lezen en toen kreeg ik de volgende melding ???
Geachte klant,

U probeert momenteel een schijf te lezen in het Mt. Rainier format (CD-MRW).
U ziet deze mededeling in plaats van de inhoud van de schijf, omdat
uw systeem momenteel het CD-MRW format niet ondersteunt.
Om CD-MRW ondersteuning voor uw systeem mogelijk te maken hebben wij een
aanvullend hulpprogramma ontwikkeld: InCD EasyWrite Reader.

Ga voor het downloaden van de nieuwste InCD EasyWrite Reader naar onze website op
http://www.nero.com/en/easywrite.htm

U kunt InCD EasyWrite Reader, op deze schijf meegeleverd, ook installeren door
hier te klikken.

Uw Ahead Softwareteam
HEEL VREEMD ALLEMAAL OMDAT DAT EERST NIET WAS....

dan is er wellicht nog meer / iets anders aan de hand. Reden dat ik vroeg om het merk processor is het feit dat INCD niet echt ontwikkeld is voor AMD processoren. Als in pc2 dus een AMD prrocessor zit, ZOU dat de oorzaak KUNNEN zijn.

is de cd (cd-rmw) fromaat dan zou ik als ik jou was de cd in nero leeggooien en dan de software nog een keer goed op de cd zetten en het nog eens proberen

ik heb een AMD processor in mijn comp zitten en heb geen last van INCD die werkt perfecto :)

ja, dat kan .........
maar incd is p.d. niet ontworpen voor de via drivers. (m.u.v. wellicht de allerlaatste - bij de nieuwe Nero- meegeleverde versie. ;) )

een (cd-RMW) fromaat is wel gek nog nooit gehad en als er nou iets fout is met die cd wat dan?

je moet op de nero site even een plugin daarvoor downloaden.

Geplaatst door gast0225
dan is er wellicht nog meer / iets anders aan de hand. Reden dat ik vroeg om het merk processor is het feit dat INCD niet echt ontwikkeld is voor AMD processoren. Als in pc2 dus een AMD prrocessor zit, ZOU dat de oorzaak KUNNEN zijn.

Stand van zaken: de CD is na het downloaden van die patch weer te lezen, dus dat probleem is weg. NU alleen nog het feit dat ik hem op die andere PC niet kan lezen ?? We blijven proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan