• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

in cel, over verschillende tabbladen, tellen wat is ingevuld

Status
Niet open voor verdere reacties.

gosee

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Hola allemaal,

Daar ben ik weer een keertje met een vraag. Ben bezig met een tevredenheidsonderzoek en heb van alles wat gelezen en geprobeerd. Begin aardig op te schieten.
Zit nu met een vraag.
In dit topic http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=251382&highlight=enquete
ben ik hetvolgende statement tegen gekomen : =SOM(antw1:eind!F9)
Dit snap ik helemaal (jaja ;) )

Nu heb ik in een cel F9 op al die tabbladen tekst staan uit deze reeks{Eens, B Eens, Neutraal, B Oneens, Oneens} (is een antwoord op een vraag).
Is het nu mogelijk dat ik over al mijn tabbladen heen het aantal Eens of B Eens etc kan tellen net zoals met het SOM statement.
Ik zelf heb al geprobeerd aantal.als((antw1:eind!F9;"Eens"), maar dat gaf als resultaat #WAARDE.

Kan en wil iemand mij helpen???
Alvast bedankt he :thumb:

Hoi,

Deze is voor twee bladen (blad antw. en blad eind).

=AANTAL.ALS(antw1!F9;"Eens")+AANTAL.ALS(eind!F9;"Eens")

Hoi,

Deze is voor twee bladen (blad antw. en blad eind).

=AANTAL.ALS(antw1!F9;"Eens")+AANTAL.ALS(eind!F9;"Eens")

Alvast bedankt :thumb:
Maar als ik nu 40 bladen (antwoorden) heb moet ik dan 40 argumenten bij elkaar optellen??
Of is er ook een manier zoals bij het som voorbeeld of nog iets anders (slimmers??)

Alleen met de SOM functie kan je in 1 argument de som nemen over meerdere werkbladen.
Wat je kan doen is per blad in een vaste cel een =AANTAL.ALS() functie zetten, en hierna met de =SOM() de som nemen van al die cellen.

selecteer het eerste blad waar de formule moet komen >> selecteer met SHIFT ingedrukt het laatste blad, typ in cel waar de formule moet komen (b.v. B1:
Code:
=AANTAL.ALS(F5:F15="eens")
vervolgens op het totaal blad: =SOM(blad1:blad40!B1) zoals je al weet.

Alleen met de SOM functie kan je in 1 argument de som nemen over meerdere werkbladen.
Wat je kan doen is per blad in een vaste cel een =AANTAL.ALS() functie zetten, en hierna met de =SOM() de som nemen van al die cellen.

selecteer het eerste blad waar de formule moet komen >> selecteer met SHIFT ingedrukt het laatste blad, typ in cel waar de formule moet komen (b.v. B1:
Code:
=AANTAL.ALS(F5:F15="eens")
vervolgens op het totaal blad: =SOM(blad1:blad40!B1) zoals je al weet.

Simpel en Briljant :thumb:
Gesnapt soms moet ik ook niet al te ingewikkeld denken ;)

Dank je wel Bandito bob:D

Laatst bewerkt:
Nu heb ik nog een aanvullende vraag, die ik in 1e instantie in een nieuw topic had gesteld.

Het volgende is de situatie. Ik krijg 1 tot n enquetes terug, die wil ik in 1 excel sheet verzamelen (tot zover geen probleem)
Nu wil ik van al die losse tabbladen met antwoorden 1 tabblad maken waarop alle gegevens staan, zodat ik mbv een draaitabel grafieken etc kan maken.

Zie ook mijn bijgesloten vb (ik hoop dat dat duidelijk is )
Mijn vraag is nu :
is er een manier om dit ene blad zo te programmeren dat hij alle kolommen en rijen vult vanuit de tabbladen antw1 en antw2 etc (t/m antwxx)
(dus alle antwoorden bij de vragen invult en de overige gegevens) van alle antw tabbladen????

Wie oh wie kan en wil mij daarmee helpen.

Alvast bedankt

Gr Gosee

Bijlagen

Nu heb ik nog een aanvullende vraag, die ik in 1e instantie in een nieuw topic had gesteld.

Het volgende is de situatie. Ik krijg 1 tot n enquetes terug, die wil ik in 1 excel sheet verzamelen (tot zover geen probleem)
Nu wil ik van al die losse tabbladen met antwoorden 1 tabblad maken waarop alle gegevens staan, zodat ik mbv een draaitabel grafieken etc kan maken.

Zie ook mijn bijgesloten vb (ik hoop dat dat duidelijk is )
Mijn vraag is nu :
is er een manier om dit ene blad zo te programmeren dat hij alle kolommen en rijen vult vanuit de tabbladen antw1 en antw2 etc (t/m antwxx)
(dus alle antwoorden bij de vragen invult en de overige gegevens) van alle antw tabbladen????

Wie oh wie kan en wil mij daarmee helpen.

Alvast bedankt

Gr Gosee
Je kan met een indirect functie de gegevens van de werkbladen ophalen (alhoewel vraag 4 een geheel andere opmaak heeft dan de andere vragen).
Of je zal met VBA kunnen werken.

p.s. jouw voorbeeld is niet echt duidelijk, je schrijf dat je de data van meerdere werkbladen wilt ophalen, maar ik zie allen cel .... van antw1 staan?

Laatst bewerkt:
Je kan met een indirect functie de gegevens van de werkbladen ophalen (alhoewel vraag 4 een geheel andere opmaak heeft dan de andere vragen).
Of je zal met VBA kunnen werken.

Wat bedoel je met dat vraag 4 een geheel andere opmaak heeft??
En kun je een vb geven van indirect?? die van toepassing is voor mij?

alvast bedankt ;)

Ik heb inmiddels wat zitten zoeken en daarvan uit veel geprobeerd.
Ik denk dat ik heb gevonden wat ik zoek (mbv INDIRECT)
Zie bijgevoegd voorbeeld. Volgens mij is dit heel makkelijk te kopieren (door te trekken) afhankelijk van het aantal antwoorden (terug gestuurde antwoord formulieren)
Mocht je nog tips hebben dan hoor ik die heel graag !!

Tot nu toe hartelijk dank, je bent echt top ;)

Als ik zeker weet dat ik heb wat ik wil, dan sluit ik dit topic, anders stel ik nog wel een vraag (als dat mag natuurlijk)

Bijlagen

Ik heb de indirect functie licht aangepast in de kolommen N, O en P. Voor de rest goed werk:thumb:

Paul,

Briljant :thumb:
Rest mij nu nog een kleine vraag.
Als ik nu een leeg blad wil invoegen na antw3 of blad antw3 kopier en de naam wil veranderen in antw4 krijg ik als tab naam .xls)antw4 ipv antw4.
Als ik die naam dan weer wil wijzigen in antw4 krijg ik een melding dat er een foutief character in de tabblad naam zit.
sla ik eerst het bestand op en open het bestand weer en ik kopieer blad antw3 weer en wijzig de naam in antw4 dan gaat dat wel.
Kun je me aangeven hoe dat kan??
Verder ben ik vreselijk trots op je, je bent een topper ;)

Nogmaals hartelijk dank

Gosee

Paul,

Briljant :thumb:
Rest mij nu nog een kleine vraag.
Als ik nu een leeg blad wil invoegen na antw3 of blad antw3 kopier en de naam wil veranderen in antw4 krijg ik als tab naam .xls)antw4 ipv antw4.
Als ik die naam dan weer wil wijzigen in antw4 krijg ik een melding dat er een foutief character in de tabblad naam zit.
sla ik eerst het bestand op en open het bestand weer en ik kopieer blad antw3 weer en wijzig de naam in antw4 dan gaat dat wel.
Kun je me aangeven hoe dat kan??
Verder ben ik vreselijk trots op je, je bent een topper ;)

Nogmaals hartelijk dank

Gosee
Hetzelfde heb ik ook al eens gehad:(
Ik weet ook niet waar het dan fout gaat, het lijkt op een kleine bug van excel.
Volgens mij heeft het er wel mee te maken dat die naam dan al eens is gebruikt en verwijderd....

Misschien dat een ander het antwoord weet??

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan