in CMD komen (uw netwerk beheerde heeft dit uitgeschakelt)

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker78

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2010
hallo,
op onze pc thuis windows 7, heb ik beperkte rechten. alleen wil ik af en toe wel eens CMD gebruiken.
we hebben niet veel verstand van PC dus we weten niet hoe je dit probleem uit zet:
''uw netwerk beheerder heeft dit uitgeschakeld''

hoe kan ik dan toch gebruik maken van CMD?
is er misschien een ''hack'' om er dan toch gebruik van te maken?

Je kan volgens mij een .txt documentje aanmaken (rechtermuisknop op je bureaublad > nieuw > tekst bestand) en dan daarin typen:
cmd.exe
Dat sla je op als: eennaam.bat
dat .bat is dus belangrijk!
en dan kan je ook in cmd komen als het goed is

dat werkt volgens mij niet meer in win 7 het is mij tenmiste nog niet gelukt er zo in te komen

O mij lukt het namelijk net wel...
Maar ik zal wel geen .bat file kunnen posten?!

Zo'n Batch bestandje maken werkt prima, echter blijf je nog met de rechten zitten. Immers dezelfde CMD.exe wordt geopend.;)

Ja maar dan kan hij hem tenminste openen;)

Niet dus, want je loopt dan weer tegen die beheerders rechten aan. Je opend met de batch dezelfde CMD als je die bij "Uitvoeren" zou openen. (C:\Windows\System32\cmd.exe)

O, zo bedoel je, ja natuurlijk, dan heb je gelijk. Maar daar ben je als hoofd moderator voor. @crash: had je mijn idee al gelezen (topic name: nieuws)?

Je bent geen Hoofdmoderator omdat je veel kennis hebt, daar is die "titel" niet voor bedoelt. (Nee nog niet gelezen).

Hoi,
we hebben niet veel verstand van PC dus we weten niet hoe je dit probleem uit zet:
''uw netwerk beheerder heeft dit uitgeschakeld''
Wie heeft heeft thuis de beheerders e/o administrator-rechten dan?

Hoi,
ik kan niet anders zeggen dan dat je vader daar wel een goede reden voor zal hebben en dat hij weet wat hij doet.
Maar dat moet je maar met je vader zelf uitmaken, d.m.v. de opdrachtregel kun je n.l. behoorlijk wat schade aanrichten aan het OS.
Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan