In database zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

newuser

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jul 2010
Hallo allemaal,

Ik heb een database voor postcodes, wat ik niet nodig had, heb ik gewoon verwijderd.
Daarna heb ik een connectie gemaakt met de database, alleen ik moet nu nog postcodes uitlezen.
Net als thuisbezorgd.nl wil ik zo`n balkje maken en dan vul je de postcode in, vervolgens check die in database of in de buurt bezorgd kan worden.

Ik heb echt lang gezocht, allemaal zijn anders.
Zelf heb ik ook geprobeerd om te scripten, maar het lukt me niet verder dan dit.

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

SELECT * FROM yourpostcodes WHERE postcode like 9000;

Bedankt kenikavanbis,

Dat heb ik al, ik moet alleen nog zo`n postcode balk en button.

Dan moet dit gebeuren:
Vervolgens voer je postcode in de balk, als de postcode in de database voorkomt, dan link het gelijk door naar bestel menu.
Als postcode niet in de database voorkomt, dan komt er een melding van dat in de buurt niet bezorgd wordt.

Knopjes knopjes (oud).
dan heb je nu twee scritps nodig een php die xml of een js variabele teruggeeft dus data
en een automatisch aanvullen met ajax eens zoeken op internet zeker te vinden

Moet je maken dat wanneer men een postcode in typt ook de dropdown komt maar wanneer men een plaast begint te tijpen ook postcode ervoorkomt.

bij de eerste letter/of getal wordt er een call naar de database gedaan daarna wordt er een filter toegepast op de lijst.

Let op : postcodes kunnen beginnen met BE- Dus dat moet je dan ook ondervangen.

Knopjes knopjes (oud).
dan heb je nu twee scritps nodig een php die xml of een js variabele teruggeeft dus data
en een automatisch aanvullen met ajax eens zoeken op internet zeker te vinden

Moet je maken dat wanneer men een postcode in typt ook de dropdown komt maar wanneer men een plaast begint te tijpen ook postcode ervoorkomt.

bij de eerste letter/of getal wordt er een call naar de database gedaan daarna wordt er een filter toegepast op de lijst.

Let op : postcodes kunnen beginnen met BE- Dus dat moet je dan ook ondervangen.

Nee, zonder dropdown menu.
Na postcode in voeren kunnen hun op de enter/butten drukken.

Het is alleen maar Nederlandse postcodes, dus 4 cijfers en 2 letters. (niet meer en niet minder)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan