In de mail komt standaard een html bijlage. Hoe uitzetten ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter fvds
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fvds

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
Hallo,

Als ik een mail open die ik heb verstuurd of ontvangen, vind ik standaard een bijlage bij alle mails (dus ook als ik geen bijlage heb toegevoegd).
In de bijlage een bestand dat staat opgeslagen in de map temp internet files.
Bijv: ATT00174.htm

Als je hierop klikt vind je de inhoud (de tekst) van de mail.

Hoe zet ik het 'uit', dat dit standaard als bijlage bij de mail zit ?

Groet,
Frank

Heb je bij opties - beveiliging ingesteld dat afbeeldingen en nadere inhoud in HTML moet worden geblokkeerd? (Ofwel: zie je het voorbeeld van de mail in het venster rechtsonder?) Sinds ik dit op mijn werk zo heb ingesteld heb ik namelijk ook die .htm bestanden in de bijlage.

Hallo Sidi,

Nee, daar ben ik niet aan geweest.

En geen voorbeeld van de mail in het venster rechtsonder.

Groet,
Frank

Voor mijn antwoord had ik zelf even bij Outlook Express gekeken. Dit programma gebruik ik echter nooit (Was zelfs de eerste keer dat ik het opstartte) en het viel me op dat die opties bij mij standaard al stond aangevinkt. Misschien is dat bij jou ook wel zo. Kun je dat 's nakijken?
(Het tonen van HTML in berichten kan schadelijke code uitvoeren en daarmee schade aanrichten dus misschien is dit standaard uitgeschakeld!?)

Het is inderdaad ook wel vreemd dat ze bij de tijdelijke internetbestanden staan. Als je die leegt zou je gelijk je mail kwijt zijn??

Hallo gezina, Gerard,

Ben even uit de lucht geweest.
Intussen:
- hijackthislog laten nakijken
- 2 virusscanners op mijn pc's losgelaten
- adaware gedraaid
- etc

Ik blijf echter bij de meeste mailjes een bijlage houden met een naam als: ATT00142.htm
Als ik op 'eigenschappen' van deze file klik, lijkt deze te staan in: Temporary Internet Files\Content.IE5\R2E4UHQD\ATT00142.htm.
Als ik de file daar opzoek blijkt het er niet te vinden.

De tekst van de ontvangen mail vind ik zowel in de mail zelf als in de htm file.
Het verschil is dat de mail alleen 'platte' tekst bevat. Ook de e-mail adressen zijn helemaal uitgeschreven (bijv. (ben.degroot@zonnet.nl) i.p.v. de 'vermeldingsnaam' die je in outlook hebt aangegeven (Ben de Groot).

In de htm file:
- staan de e-mail adressen wel op de wijze van 'Ben de Groot',
- staan de evt gifs
- is de tekst ingesprongen
- vind je het werkelijk gebruikte lettertype.

Lijkt mij daarom toch een instelling.
Maar welke ?

Groet,
Frank

Laatst bewerkt:
Ik blijf erbij dat die optie even nagekeken moet worden: extra - opties, tabblad lezen. Géén vinkje bij "Alle berichten als tekst zonder opmaak weergeven"
Heb het op m'n werk zojuis geprobeerd en direct nadien heb ik die htm bijlages niet meer (Niet meer zichtbaar, althans)

Hi Gerard,

Bij je eerdere bericht had je niet zo expliciet aangegeven dat je deze optie bedoelde en bij het bekijken heb ik blijkbaar 'met mijn neus' gekeken want de omschrijving van de optie is toch duidelijk genoeg.

Affijn, dit is het en het werkt !

Bedankt,
Frank

Hoi, :)

Als ik mijn antwoorden teruglees was ik inderdaad niet erg duidelijk. Maar goed, belangrijkste is dat het werkt!

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan