In de puin door NOD 32

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik maar denken dat NOD32 de beste scanner is,maar twijfelde door gestuntel met een webroot trojan die het wel ontdekte maar waar het niets mee deed cq kon. Echter ook andere scanners zaten te hannesen.
Nu wilde ik een pictogram veranderen, ik moest daarvoor naar egkok>local>..... en toen sloeg NOD32 alarm ( nu pas??) want er zou een trojan ontdekt zijn. En die werd verwijderd en in quarantaine gezet. Echter daar bleef het niet bij want nod bleef maar door gaan met trojans te ontdekken en de lijst werd oeverloos lang en ik kon niet uit of wegklikken. De tempfiles kon ik ook niet deleten en de computer begon raar en traag te doen.Toen in veilige modus. Tot mijn verbazing kon ik daar ook niets uitrichten en aanklikken met de muis gaf geen enkele reactie. Na een paar keer opstarten verdween zelfs de muisaanwijzer en toen kon ik dus helemaal geen kant meer op. Ook na opstarten in normale modus lukte niet meer want ik kwam steeds in de veilige modus terecht waar ik dus niets kon doen. Toen opgestarten van de cdrom (vista) en wat gebeurt??? Een blauw scherm en dat raak ik niet meer kwijt dus herstellen via de cdrom gaat ook niet,maw ik kan nu zelfs geen Vista herinstall meer doen. Mijn vraag is weet iemand nog een oplossing?? Misschien vanaf c:\prompt??

En wat nu met NOD 32 ook maar de vullisbak in?? Je denkt beschermd te zijn maar als er kennelijk echt wat gebeurt ben je mooi de klos. Hopelijk een incident want mijn vertrouwen in NOD 32 was groot na ervaringen met veel andere AV scanners. Maar eerst maar de oplossing en dan NOD32. Zo te zien kan ik dus echt geen kant meer uit maar een van jullie weet vast nog wel een slimmigheidje.

Als je alsnog in de veilige mode kan komen kan je van daaruit een systeemherstel doen naar een periode waar alles nog i.o. was
Joop

Laatst bewerkt:
Als je alsnog in de veilige mode kan komen kan je van daaruit een systeemherstel doen naar een periode waar alles nog i.o. was
Joop

Ik kan niets met de muis dus kan ook niet in systeemherstel!!!!

Hoi !

Deze: http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/ bootable CD downloaden en branden, daarvan opstarten en kiezen voor systeemherstel naar een datum voordat je geinfecteerd bent geraakt.

Daarna je NOD32-vragen hier: http://www.google.nl/search?q=wilde...ent-ff&ie=UTF-8&rlz=1B3GGGL_nlNL285NL285&aq=t posten; zij zijn de NOD32-experts.

Greetz,

Harry.

Ga het proberen. Goed dat ik meerdere computers heb anders kon ik ook niet downloaden. Hopelijk krijg ik dan niet ook hier een blauw scherm. Er was helemaal niets aan de hand totdat Nod op hol sloeg en van kwaad tot erger.... dat blauwe scherm is echt de limit want nu kan je helemaal geen kant meer uit. Als dit een trojan is dan wel een hele effectieve en NOD heeft hier dus het nakijken.

Het blauwe schermprobleem is opgelost. Het kwam doordat ik meer dan 3 gig geheugen heb. ( wel lang moeten googlen!) Ik kon nu met de Vista cd weer op de computer komen en systeem herstel doen. Echter de Trojan is niet verdwenen ondanks herstel naar een paar dagen terug toen er niets aan de hand was. Als ik Verkenner aanklik start Nod32 op en ontdekt de trojan horse opnieuw en hoe.

W32/Rootkit.Agent.NGN trolaans paard en het betreft :

C:\users\egkok\AppData\Local\Temp\rdl en het blijft maar doorgaan >> in het NOD32 logbestand een lange rij.

Ik dacht dat je met Nod32 voldoende in huis had zoals ze zelf beweren!??
Het haalt de Trojan weg maar blijft op een of andere manier repeteren. Ik heb die .... temp dir gedeleted maar ondanks dat er geen rdl file meer is te bekennen gaat NOD32 maar door. Hoe krijg ik die trojan alsnog weg..ik ga nu pc tools maar weer eens proberen...
Heeft iemand al te maken gehad met dit probleem. De Trojan, ineffectief NOD32 etc??

Bijlagen

• esetvirus.png
    esetvirus.png
    62,3 KB · Weergaven: 45
Hoi !

Heb je eraan gedacht systeemherstel uit te schakelen op die PC ?

Anders kom je er nooit af !

Dus: Systeemherstel uitschakelen, opnieuw opstarten, opnieuw scannen en een nieuw herstelpunt maken.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Heb je eraan gedacht systeemherstel uit te schakelen op die PC ?

Anders kom je er nooit af !

Dus: Systeemherstel uitschakelen, opnieuw opstarten, opnieuw scannen en een nieuw herstelpunt maken.

Greetz,

Harry.

OK dat is het natuurlijk. Ga het meteen doen. Ga wel eerst ff kijken of spyware doctor dat paard er wel afkrijgt. Toch vreemd van NOD32, toch niet zo safe als ik dacht en hoopte. Bedankt voor de tip..ieder zijn vak heh...

Spyware Doctor vindt deze Trojan dus niet.. Geen wonder dat NOD32 zo vreemd doet....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan