in de query INSERT TO kan geen opzoekveld voor meerdere waarden worden opgenomen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mixology

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2010
greetingz!

wederom een vraagje :-)
Ik wil uit een tabel ( 1 ) data uit een kolom met als gegevenstype "bijlagen" ( wat door access zelf bestaat uit : "bijlagen File Data, bijlagen File Type en bijlagen File Name ) samenvoegen met gegevens uit een andere tabel ( 2 )naar een derde tabel (3) . Let wel, niet alle records bevatten een bijlage ! Er is een unieke sleutel aanwezig die in beide tabellen identiek is waardoor de bijlage bij de juiste record kan blijven hangen
Om het even welke manier ik probeer, iedere keer verschijnt volgende boodschap indien ik de query laat uitvoeren : "in de query INSERT TO kan geen opzoekveld voor meerdere waarden worden opgenomen" .
Een www zoektocht maakte me niet veel wijzer . Wie weet hier raad mee ?

met dank!

Yuri

De boodschap is duidelijk, en van het kaliber 'Met een auto kun je niet door een rivier rijden'. Dat is dan het antwoord op de vraag: "ik probeer met mijn auto een rivier over te steken, maar de auto zinkt steeds". Als het niet kan, dan kan het niet!

Eén van de nieuwere opties in Access is een opzoekveld met meerdere waarden. Dit veldtype druist nogal in tegen de normalisatieprincipes, en moet alleen daarom al met de grootst mogelijke voorzichtigheid gebruikt worden. Het is vermoedelijk ook een optie die SQL niet kent. En dat levert dus jouw probleem op.
Het lijkt mij sterk dat er een oplossing is, al laat ik mij graag verrassen :)

okay . ga mijn auto maar niet laten zinken :D

bedankt voor het snelle antwoord !

mvg,

Yuri

Misschien krijg je de auto toch aan de overkant.... Met een query gaat het inderdaad niet lukken, maar met een half uurtje programmeren en testen is er wel iets te bouwen :)
Kopieren kan natuurlijk ook!

ga dit toch tig keer moeten lezen, want zoals reeds in een andere thread gemeld ben ik een noob die hier leert al doende en met veel copy/paste. Heb al trouwens heel veel geleerd met jullie antwoorden, maar af en toe blijft het toch iets te moeilijk ( vind ik zelf echt geen schande hoor :rolleyes: ) . Als ik eruit ben zal je het wel lezen door een volgende vraag die ik stel ...
In ieder geval : thanks !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan