In de toekomst upgraden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niels5087

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2008
hallo, de specificaties van mijn pc zijn:

intel core 2 quad q6600 @ 2.40 ghz.
4gb ddr 667 mhz ram.
nvidia geforce 9800gt
windows vista home basic 32 bit.
asus p5n-mx moederbord.
standaard kast en standaard koeling.

ik gebruik deze pc vooral om te gamen, hij presteert goed in games maar stel dat ik deze pc zou willen upgraden wat zou ik dan bijvoorbeeld kunnen vervangen. zelf vind ik het moederbord en ram geheugen niet echt geweldig. het ram geheugen omdat ik liever ddr3 met een hogere kloksnelheid zou hebben zodat mn pc meer future proof is en het moederbord omdat het geen ddr3 ram geheugen en geen SLI ondersteunt.
ik ben niet aan overklokken begonnen omdat ik om het maar zacht uit te drukken een ***** koeling en een kast met een ***** airflow heb. het zou fijn zijn als er iemand wat tips heeft over eventueele upgrades. alvast bedankt :thumb:

Ik heb niet erg veel verstand van wat waar op past, dus ik kan je geen hardware aanraden. Maar waarom heb je in hemelsnaam 4 gig ram en windows 32-bit daarbij? Die gebruikt maar 3 gig maximaal. Het lijkt me dus zonde om je ram te gaan upgraden als er nu nog 1 gig inzit die je niet gebruikt.

Volgens mij ondersteunt je huidige moederbord ook geen DDR3 geheugen (corrigeer me als ik het verkeerd heb), dus zou je die allebei een nieuwe moeten kopen. En dan moet je weer kijken of het overeenkomt met je andere hardware. Zoals gezegd heb ik daar weinig verstand van, maar ik zou er naar kijken op het moment dat je het echt wilt upgraden omdat er dan waarschijnlijk nieuwe, betere dingen zijn en de prijs lager ligt voor de huidige producten.

Zelf zou ik hem helemaal niet upgraden zolang je nog niet merkt dat hij te langzaam is in bijv. je spellen ;)

Hooguit videokaart op een gegeven moment, althans voor de prestatie.

Geheugen upgraden naar ddr3 levert geen snelheidswinst op. Alleen een lagere bankrekening. Net als een nieuw moederbord.
Nieuwe kast en voeding is handig als je in de toekomst de rest van je systeem wilt upgraden. Het is de basis van je systeem.

Maar dan zou je dus uiteindelijk uitkomen op een nieuwe behuizing, voeding, moederbord, geheugen, videokaart.. Dat is bijna een nieuwe pc :p volgens mij kun je net zo goed nog effe met deze pc vooruit ;)

Of alleen een videokaart zoals Marmannetje suggereerde.

bedankt voor jullie tips, over dat ram geheugen die 4 gig heb ik toen gekogt omdat ik dan 3,2 gig heb eventueel later naar een 64 bits besturingsysteem kan overstappen, dat het ram me niet bevalt is niet omdat het te weinig is maar omdat het 667 mhz ram is wat ik minder vind, ik had liever 1200 mhz ofzo gehad vandaar dat ik ddr3 wil, mien processor wil ik voorlopig nog wel f houden want ik denk dat ik met die quad core nog wel ff vooruit kan.

Beetje een raar argument: geheugen dat niet bevalt.
Hoe kom je daar bij? Denk je dat DDR3 je systeem sneller maakt? :D:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan