In de war over Geluidskaart en Drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

ghans67

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2007
Hallo,

Ben met een zeer oude computer bezig voor een kennisje van me. PC werkte niet goed meer volgens haar en vanmiddag wat testjes uitgevoerd en was idd wel errug langzaam en error gevoelig geworden.

Het gaat om een oude P2 350MHZ met (nu) 320+ MB Geheugen erin en met een losse Sound Kaart.

Alle hardware is tot nu toe geinstalleerd en geven geen errors meer aan in Apparaat Beheer op de Sound Kaart na dan.

Heb de soundkaart eruit gehaald en vondt daar het volgende staan op de soundkaart aan de ene kant:

AZTECH ASC338A

En op de andere kant stond iets van "Vortex"

Heb nu bij Majorgeeks de Everest Free Edition gehaald en eroverheen laten lopen en die zegt dus dat de soundkaart

Aureal Vortex 1 (AU8820B2) Audio Accelerator

Ik heb dus een Windows ME Driver nodig die werkt met de kaart die erin zit. Maar de vraag is waar moet ik naar zoeken? AZTECH of VORTEX??? Tevens waar ken ik die drivers gratis vinden. Heb Driversguide al s geprobeert maar daar moest ik me gelijk upgraden na het downloaden van 1 driver en dat is niet me bedoeling en zeker niet voor zo'n ouwe PC als deze.

Als iemand mij hiermee zou kunnen helpen dan bij voorbaat mijn dank

Je moet zoeken op Aureal Vortex 1 (AU8820B2)
Maar ik weet niet zeker of er wel een ME driver voor deze kaart is, je zou ook een Win98 driver kunne proberen.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties. De 2 links werkten niet voor me omdat ik me niet nog s wil registreren. Maar verder gezocht op Google en de drivers ervoor gevonden in een ander forum. Daar werd een vraag gesteld over een firewall waarna ie doorging over dezelfde soundcard maar dan onder Win98SE, er stond een directe download link naar bjngraphics.com en jawel uitgepakt en via Apparaatbeheer de soundcard geinstald en draait prima nu.

Dus alle stuur programma's werken nu zoals ze horen te werken:thumb:

Nu nog de Sweex LW052 Gekoppeld zien te krijgen aan onze Konig Router:rolleyes:

Nogmaals bedankt voor jullie hulp:thumb::thumb::thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan