• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

in draaitabel tekstterugloop behouden

• Onderwerp starter Onderwerp starter DROST
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DROST

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 okt 2013
Ik wil in een draaitabel (excel 2010) in bepaalde kolommen tekstterugloop gebruiken.
Maar deze opmaak onthoudt hij niet. na vernieuwen moet ik de tekstterugloop weer opnieuw instellen. De knop "celopmaak behouden bij bijwerken" bij 'opties voor draaitabel' werkt hier niet bij (waarbij eigenlijk wel?). Ik heb de vraag op internet al vaker voorbij zien komen maar geen oplossing gezien. Het geldt trouwens ook voor andere opmaak dingen zoals tijdnotatie etc.

Ik ben benieuwd of er een andere oplossing is dan een macro maken die na vernieuwen de opmaak weer aanpast.

Die optie moet je ook uitzetten; Excel doet net alsof je draaitafel bij verversn in een 'schoon' werkblad wordt gezet (kan ook niet anders, omdat er wisselend aantallen kolommen en rijen in kunnen zitten) dus bij verversen krijg je de standaard opmaak terug. Maak je draaitafel dus op zoals je hem hebben wilt, en zet die optie uit en niet aan. Dan blijft Excel bij verversen van de opmaak af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan